بررسی شرایط اخذ ویزای کار نروژ برای کادر درمان

ویزای کار نروژ برای کادر درمان یکی از بهترین گزینه های مهاجرت برای این گروه شغلی محسوب می شود. اساسا در دسته بندی روش های مهاجرتی، ویزای کاری، یکی از کم هزینه ترین و بهترین راه ها محسوب می شود. در این مقاله که توسط گروه تحقیقاتی موسسه دکتر مهاجرت تهیه و تدوین شده است، تلاش نمودیم تا با جزئیات بیشتر شرایط ویزای کار نروژ برای کادر درمان را بازگو نماییم. شاید در ذهن شما عزیزان و مخاطبان موضوعات و سوالات گوناگونی در خصوص ویزای کار نروژ برای کادر درمان پیش آمده باشد. ما در ادامه نحوه کاریابی، میزان دستمزد و درآمد گروه درمانی، شرایط ویزای همراه و اخذ تابعیت نروژ را مفصل توضیح خواهیم داد. چنانچه در خصوص ویزای کار نروژ برای کادر درمان سوالات بیشتری داشتید، می توانید همه روزه با موسسه حقوقی دکترمهاجرت تماس بگیرید تا شرایط شما به صورت کاملا رایگان توسط مشاورین مجموعه ارزیابی و راهنمایی های لازم خدمت شما ارائه گردد.

 

شرایط کاری پزشکان و پرستاران در نروژ

 

نروژ یکی از پیشرفته ترین کشورها در دیجیتالی کردن بیمارستان های خود است. کلیه بیمارستان ها مجهز هستند که احتمال بروز خطا را کاهش می دهد. علاوه بر این، کل سیستم IT بیمارستان های نروژ یکسان شده است. این رویکرد نوآورانه در فناوری اطلاعات، هم برای پزشكان و کادر درمانی و هم برای بیماران سودمند است. طبق سیستم درمانی نروژ برای کاهش فشارهای کاری و روانی برنامه همسان سازی کادر درمانی اجرا می شود و در واقع در محیط کاری عموما محیط دوستانه تری را تجربه خواهید نمود. کارفرمایان در نروژ انعطاف پذیری دارند و شما همیشه برای خانواده و نیازهای آنها وقت دارید. داشتن حق کار انعطاف پذیر باعث کاهش فشار روحی و روانی می شود. در نروژ اضافه کاری زیاد نیست و یک پزشک، پرستار و به طور کلی کادر درمانی در نروژ تقریباً هشت ساعت در روز کار می کند زیرا ساعات طولانی کاری، گذراندن وقت کافی با یک بیمار را غیرممکن می کند و در نروژ همواره تمرکز بر روی بیمار است. روحیه تیمی به طور مستقل از سن و سال بین همه متخصصان بخش تقسیم می شوند. این کار نتیجه سازمان بهداشت و درمان بدور از سلسله مراتبی است که احساس تیمی، پیوستگی به یکدیگر و همکاری در سیستم مراقبت های بهداشتی نروژ را بسیار رایج نموده ست.

شرایط دریافت ویزای کادر درمان نروژ

به طور کلی تمامی افرادی که در حوزه های پزشکی و پیرا پزشکی دارای تحصیلات دانشگاهی می باشند و قصد مهاجرت کاری در این خصوص را دارند بایستی دارای تاییدیه ها و مجوز های پزشکی یا اصطلاحا لایسنس آن کشور باشند. برای دریافت لایسنس، کارجویان در حوزه پزشکی بایستی یک پروسه علمی را طی نمایند که به آن معادل سازی مدارک گفته می شود.

 

کشور نروژ برای کادر درمان و پزشکان و همچنین اکثر رشته های کادر درمان مانند پرستاری، داروسازی، داندان پزشکی، فیزیوتراپی و … ویزایی خاص برای ورود و معادل سازی مدرک در نظر گرفته است. علت این امر نیز نیاز گسترده این کشور به نیروهای صالح کادر درمان می باشد. پروسه معادل سازی به این صورت است که فرد ابتدا بایستی با بهره مندی از وکلای مجرب بین المللی اقدام به دریافت تاییده مدارک پزشکی خود نماید و سپس برای مدت دو سال می تواند به نروژ رفته و مهارت خود در زبان نروژی را به سطح C1 برساند. در برخی رشته ها مانند فیزیوتراپی تا سطح B2 نیز مورد قبول می باشد. فرد پس از ورود به کشور نروژ اقدام به تحصیل در دوره های زبان نروژی می نماید و در این مدت فرصت دارد تا زبان خود را تقویت کند. یکی از مهم ترین نکات جذاب کشور نروژ برای کادر درمان این است که کادر درمان بر خلاف اکثر کشور ها در کشور نروژ قادر به کار پاره وقت حین تحصیل زبان می باشند. در صورتی که فرد اصلی دارای همسر و فرزندان زیر 18 سال است می تواند آنها را نیز به همراه داشته باشد و همسر وی در صورت پیدا نمودن شغل مناسب قادر خواهد بود به صورت تمام وقت اشتغال داشته باشد.


نیروی کاری کادر درمان پس از رسیدن به سطح ایده آل زبان بایستی در دوره های کوتاه مدت کمتر از شش ماه کارآموزی شرکت نموده و در صورت موفقیت در این دوره ها و دریافت مدرک زبان قادر خواهد بود تا لایسنس حوزه درمان در کشور نروژ را دریافت نماید.

 

ویزای کار نروژ برای کادر درمان و مدارک مورد نیاز

 

خلاصه ای از الزامات کاندیداهای کشورهایی که عضو منطقه اقتصادی اروپا (EEA) یا سوئیس نیستند و باید برای دریافت ویزای کار نروژ برای کادر درمان برآورده کنند، در زیر آمده است.

 

  1. الزامات زبان

 

لطفاً توجه داشته باشید که قبل از اقدام به کارآموزی و اخذ مجوز کار در نروژ، مهارت زبان نروژی در سطح B2 لازم است.

 

 

  1. مجوز

 

مجوز، تأیید کامل و دائمی را نشان می دهد، در حالی که یک یا چند محدودیت را با توجه به مدت زمان، تمرین (مستقل یا تحت نظارت) اعمال می کند. برای درخواست مجوز، نکات زیر را دنبال کنید:

 

برای شروع مراحل رسیدگی به پرونده، باید هزینه ای را از قبل پرداخت کنید. رسید معتبر باید با فرم درخواست شما ارسال شود.

 

می توانید برای جواز یا مجوز اقدام کنید. مجوز به شما حق می دهد تا حرفه خود را در نروژ شروع کنید. مجوز به شما امکان می دهد در حالی که اجازه کامل دارید، در یک بازه زمانی محدود کار کنید.

 

در هنگام تکمیل حرفه ای که مایل به گرفتن مجوز برای آن هستید، یکی از لیست های موجود در وب سایت SAK (فقط به زبان نروژی) را انتخاب کنید.

 

به منظور ارزیابی کافی از پیشینه حرفه ای خود، مستندات شما اطمینان می دهند که ارزیابی تا حد امکان صحیح خواهد بود. بنابراین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که کلیه اسناد مربوطه با درخواست شما ارسال شود و تأیید شده باشد.

 

  1. گذرنامه

 

  1. دیپلم و سوابق کلیه آموزش های مربوطه. نسخه های معتبر نمرات شما به تنهایی کافی نیست. یک بررسی اجمالی از دانشگاه یا کالجی که در آن شرکت کرده اید ارسال کنید، از جمله ارائه برنامه آموزشی. کلاس های نظری که باید تعداد ساعات ذکر شده و تعداد هفته ها، ساعت های انجام شده در هر بخش را ذکر نمایید. یادتان باشد که تاریخ شروع و تاریخ فارغ التحصیلی را ذکر کنید.

 

 

  1. تأیید از کارفرمایان قبلی خود را برای تجربه کار بعد از فارغ التحصیلی ارسال کنید. این باید شامل زمان شروع و خاتمه کار و همچنین زمینه کاری و تجربه شما باشد. اگر بعد از فارغ التحصیلی شاغل نشده اید، لطفاً مشخص کنید.

 

  1. کلیه اسناد اصلی که به زبان نروژی، سوئدی، دانمارکی یا انگلیسی صادر نشده اند، باید توسط یک مترجم مجاز به یکی از این زبان ها ترجمه شوند. ترجمه باید به نسخه های اسناد اصلی پیوست شود.

 

 

  1. پیوست های مختلف برنامه باید دارای نسخه های تأیید شده باشد. اسناد اصلی را ارسال نکنید. کلیه نسخه های ضمیمه شده به برنامه شما باید به صورت صفحه به صفحه دارای مجوز باشند. منظور از صدور گواهینامه، مهر و امضای فرم مجوز است. تمبر باید نام موسسه مجوز را به وضوح نشان دهد.

 

  1. تأیید آموزش پزشکی پایه متقاضی: SAK برای تأیید مدارک آموزشی متقاضیان، با همکاری کمیسیون آموزشی آمریکا برای فارغ التحصیلان پزشکی خارجی (ECFMG) گشوده شده است. این بدان معناست که پزشکانی که تحصیلات خود را خارج از اتحادیه اروپا دریافت کرده اند، مجبورند درخواست مجوز کار نروژی خود را به SAK و ECFMG با اسناد و مدارک مربوط به آموزش پزشکی اصلی خود ارسال کنند.

 

 

  1. تأیید آموزش پزشکی پایه متقاضی: SAK برای تأیید مدارک آموزشی متقاضیان، با همکاری کمیسیون آموزشی آمریکا برای فارغ التحصیلان پزشکی خارجی (ECFMG) گشوده شده است. این بدان معناست که پزشکانی که تحصیلات خود را خارج از اتحادیه اروپا دریافت کرده اند، مجبورند درخواست مجوز کار نروژی خود را به SAK و ECFMG با اسناد و مدارک مربوط به آموزش پزشکی اصلی خود ارسال کنند. ECFMG به نوبه خود نتیجه تأیید را به اطلاع SAK خواهد رساند. این امر در مورد كسانی كه مایلند بعد از اتمام دوره كارآموزی درخواست مجوز دهند، صدق نمی كند. متقاضیان باید فرم ویژه ای را ارسال کنند که مستقیماً به همراه ECFMG به همراه اسناد مربوطه ارسال شود. و هزینه ای را مستقیماً به آنها پرداخت کنند.

 

  1. کسانی که مایل به درخواست مجوز هستند، باید هزینه پردازش را از قبل پرداخت کنند. نرخ درخواست مجوز 1.665 کرون نروژ است. زمان پردازش پس از پرداخت هزینه شروع می شود و تمام اسناد لازم به SAK ارسال می شود. اگر بنا به دلایلی SAK باید برای ارتباط با شما تماس بگیرد، زمان پردازش مستندات طولانی تر می شود. زمان لازم برای پردازش درخواست شما به کشور شما بستگی دارد و برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا حدود 6 ماه خواهد بود.

 

  1. اجازه اقامت

برای تابعیت غیر اتحادیه اروپا و اروپا (EEA): اگر از کشوری خارج از اتحادیه اروپا و EEA آمده اید و مایل به کار در نروژ هستید، به اجازه اقامت در نروژ نیاز دارید. اگر در حال حاضر مجوز اقامت ندارید، باید برای کار درخواست اجازه اقامت کنید. به عنوان مثال ممکن است این اجازه اقامت برای کارگران ماهر، آشپزهای قومی، کارگران فصلی، افراد خود اشتغال یا کارمندان یک ارگان غیرانتفاعی یا مذهبی باشد. به منظور دریافت ویزای کار نروژ برای کادر درمان، می توانید 2 سال اجازه اقامت دریافت کنید.

 

ویزای کار نروژ برای کادر درمان و نحوه کاریابی در نروژ

چنان چه موفق به اخذ ویزای کار نروژ برای کادر درمان شده باشید، یکی از مهمترین دغدغه های شما می تواند پیدا کردن کارفرما و در واقع نحوه کاریابی در نروژ باشد. در این بخش به جزییات این موضوع می پردازیم.

در عصر امروز اینترنت و سایت های کاریابی یکی از موثرترین روش های پیدا کردن کار می باشند. شما نیز می تواند با ارسال رزومه خود به سایت های کاریابی اینترنتی جویای کار باشید. سایت هایی نظیر سایت های زیر می تواند به شما کمک نماید تا شغل مورد نظر خود را بیابید.

 

  1. سایت های کاریابی

در عصر امروز اینترنت و سایت های کاریابی یکی از موثرترین روش های پیدا کردن کار می باشند. شما نیز می تواند با ارسال رزومه خود به سایت های کاریابی اینترنتی جویای کار باشید. سایت هایی نظیر سایت های زیر می تواند به شما کمک نماید تا شغل مورد نظر خود را بیابید.

 

  1. رسانه‌ها

 

بسیاری از روزنامه های نروژی تبلیغات مشاغل را انجام می دهند. می توانید خلاصه ای از روزنامه های نروژی را در www.norske-aviser.com پیدا کنید.

 

ویزای کار نروژ برای کادر درمان و اخذ اقامت و تابعیت نروژ

 

یک از اهداف مهم بسیاری از متقاضیان ویزای کار نروژ برای کادر درمان، اخذ تابعیت و پاسپورت نروژ می باشد. زیرا از نظر اعتبار پاسپورت، رنک چهارم دنیا را به خود اختصاص داده است و کشوری پیشرفته و ارزشمند محسوب می شود. به صورت قاعده کلی وقتی شما 5 سال اقامت بلند مدت اروپا را داشته باشید، و حداقل 3 سال کار کرده و مالیات پرداخت نموده باشید، می توانید درخواست اقامت دائم نمایید. پس از اخذ اقامت دائم هر زمان که بتوانید، الزامات دریافت تابعیت را فراهم آورید قادر خواهید بود تا درخواست پاسپورت نمایید. اثبات دانش زبان نروژی، عدم سابقه کیفری، تسلط به تاریخ و فرهنگ نروژی از الزامات درخواست پاسپورت این کشور می باشد.

 

 

 

 

 

مهاجرت کادر درمان به نروژ

ما همیشه سعی می کنیم تا بهترین پشتیبانی را برای شما داشته باشیم

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هرگونه مهاجرت و گرفتن راهنمایی و مشاوره با متخصصین سایت دکتر مهاجرت از طریق راههای ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

٠٩٠٥٨٣٩٧٢١٤ و یا با ایمیل ما در تماس باشید info@doctormohajerat.com

image
image
image
image