مهاجرت تحصیلی آلمان

محبوبیت آلمان در میان دانشجویان بین‌المللی به‌طور مداوم در حال افزایش است، به‌ویژه از زمانی که این کشور هزینه‌های تحصیل برای آموزش عالی را لغو کرد. تحصیل در آلمان راهی عالی برای ورود به بازار کار بین‌المللی است. مؤسسات آموزش عالی آلمان در سطح جهانی بسیار موردتوجه هستند و امکان تحصیل و کسب تجربه کاری هم‌زمان یکی از مزیت‌های سیستم آموزشی آلمان است، آن‌ها شمارا قادر می‌سازند تا دانش نظری گسترده و تجربه عملی را هم‌زمان به دست آورید. همچنین بیش از 400 موسسه آموزش عالی دولتی به رسمیت شناخته‌شده را می‌توان در سراسر آلمان یافت.

انواع مؤسسات آموزش عالی در آلمان وجود دارد:

دانشگاه ها
دانشگاه‌ها عمدتاً دانش تئوری را آموزش می‌دهند. دوره‌های علمی بسیار قوی هستند و انواع مختلفی از گروه‌های موضوعی در آن وجود دارد.  برخی از دانشگاه‌ها در زمینه‌های خاصی تخصص دارند به‌عنوان‌مثال دانشگاه فناوری (TU) یا دانشگاه آموزش (PH) می‌نامند.

دانشگاه‌های علمی کاربردی

برنامه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های علمی کاربردی بسیار تمرین محور هستندبیشتر بر کاربرد حرفه‌ای تأکید می‌شود تا تئوری. دوره‌ها متناسب با نیازهای حرفه‌ای است. زمینه‌های ارائه‌شده عبارت‌اند از فناوری، تجارت، خدمات اجتماعی یا رسانه.

برخی از دوره‌ها شامل دوره‌های ثابتی هستند که در آن‌ها به کار می‌روید یا پروژه‌هایی را در شرکت‌هایی در آلمان یا خارج از کشور انجام می‌دهیداین دوره‌های کارآموزی یا پروژه‌ها بسته به برنامه تحصیلی خاص می‌تواند از یک‌ترم تا چندین ترم ادامه یابدشما می‌توانید در چند دانشگاه علمی کاربردی در مقطع دکترا تحصیل کنید.

دانشگاه‌های هنر، فیلم و موسیقی

در دانشکده‌های هنر، فیلم و موسیقی می‌توانید موضوعات خلاقانه‌ای مانند موسیقی، معماری، هنرهای زیبا، بازیگری، رقص، طراحی صنعتی و مد را مطالعه کنید. کارگردانان، فیلم‌برداران، فیلم‌نامه نویسان و دیگر حرفه‌های سینما و تلویزیون در مدارس رسانه جدید آموزش داده می‌شوند. چنین دوره‌هایی مستلزم استعداد خاصی است. این شرایط را باید در کنکور ثابت کنید.

بیشتر دوره‌های آموزشگاه هنر، فیلم و موسیقی به زبان آلمانی تدریس می‌شود.

آوسبیلدونگ

این‌یک برنامه مطالعاتی دوگانه است که مطالعات آکادمیک را با فرصت‌هایی شغلی ترکیب می‌کند و فراتر از برنامه‌های مطالعاتی معمولی است که توسط دانشگاه‌های علمی کاربردی ارائه می‌شود.

اگر دوست دارید یادگیری از طریق انجام کار را انجام دهید، به زبان آلمانی تسلط دارید و انگیزه بالایی دارید، برنامه تحصیلی دوگانه آوسبیلدونگ انتخاب مناسبی برای شماستاگر تصمیم به شروع یک برنامه مطالعاتی دوگانه دارید، باید با یک شرکت نیز قرارداد امضا کنیددوره‌ها به 2 صورت است که یا کارفرما هزینه‌های تحصیل شمارا  پوشش می‌دهد و یا اینکه باید شهریه پرداخت کنید،  پس در ابتدای کار رشته موردنظر خود را چک کنید.

دانشگاه‌های دولتی و خصوصی

اکثر دانشگاه‌ها و کالج‌ها در آلمان با بودجه دولتی هستنداما بیش از 120 دانشگاه خصوصی نیز در آلمان وجود دارد که باید تا حدودی هزینه‌های تحصیلی بالایی در دانشگاه‌های خصوصی بپردازید.

انواع ویزای دانشجویی

ویزای دانشجویی

 اگر در مقاطع تحصیلی یا لیسانس آلمان پذیرفته‌شده‌اید، می‌توانید با ویزای تحصیلی که سه ماه نیز اعتبار دارد به آلمان بروید. پس از 3 ماه اول، برای ادامه تحصیل باید برای اجازه اقامت اقدام کنید.

ویزای متقاضی دانشجو برای کسانی که هنوز رشته خود را انتخاب نکرده‌اند و یا منتظر جواب انتخاب رشته خود هستند. اگر علاقه‌مند به بازدید از پردیس‌های دانشگاهی آلمان، بررسی فرصت‌های تحصیلی یا راه‌های گذراندن اقامت خود در این کشور هستید، این ویزا برای شما مناسب است، ویزای متقاضی دانشجو معمولاً در چند ماه صادر می‌شود و به شما اقامت سه‌ماهه با تمدید اختیاری تا شش ماه را می‌دهد.

ویزای دوره زبان برای کسانی که در دوره مقدماتی زبان پذیرفته‌شده‌اند که بین سه ماه تا یک سال طول می‌کشد.

مدارک مورد نیاز

 

 

ویزای همراه دانشجویی

شما با اخذ ویزای دانشجویی آلمان می‌توانید همسر خود را از طریق این ویزا با خود همراه ببرید.

تحصیل دندانپزشکی در آلمان

آلمان برنامه‌های دندانپزشکی را در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ارائه می‌دهد.  مدرک دندانپزشکی در آلمان از چهارتا شش سال طول می‌کشد، تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس مانند کارشناسی ارشد دندانپزشکی حداقل دو سال طول می‌کشد، دانشگاه‌های آلمان به تمام دانشجویان بین‌المللی که از یک دانشگاه آلمانی یا بین‌المللی فارغ‌التحصیل شده‌اند، این فرصت را ارائه می‌دهند که تخصص خود را درزمینهٔ دندانپزشکی دنبال کنند.

تحصیل پزشکی در آلمان

آموزش پزشکی در آلمان حدود 6 سال طول می‌کشد (مرحله پیش بالینی 2 سال، مرحله بالینی 3 سال و عملی 1 سال) تا درنهایت با آزون دولتی Ärztliche Prüfung به پایان برسد، در صورت قبولی در این امتحان موفق به دریافت مجوز رسمی برای طبابت می‌شوید.

اجازه کار حین تحصیل
دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و EEA می‌توانند 120 روز کامل یا 240 نیم روز در سال در طول تحصیل خود در آلمان کار کنند.

اگر به‌عنوان دستیار دانشجو یا دستیار پژوهشی در دانشگاه خود مشغول به کار شوید، این معمولاً در روز کاری شما محاسبه نمی‌شود،
دانشجویان در آلمان می‌توانند تا 450 یورو در ماه بدون مالیات درآمد کسب کنند. اگر بیشتر از این درآمد داشته باشید، یک شماره مالیات بر درآمد دریافت می‌کنید و به‌طور خودکار از حقوق خود کسر مالیات خواهید داشت.

همسر شما نیز اجازه کار نامحدود را دارد.

همسر دانشجو باید مدرک زبان آلمانی A1 را به سفارت ارائه دهد.

 

بورسیه‌های آلمان

بورسیه دولتی آلمان:

 این بورسیه توسط دولت آلمان تأمین می‌شود و میزان کمک‌هزینه آن بر اساس شرایط مالی دانشجو از 150 تا 800 یورو در ماه متغیر است.

بورسیه تحصیلی DAAD این بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در آلمان در نظر گرفته‌شده است و به بیش از 100000 دانشجوی آلمانی و بین‌المللی بورسیه با بودجه کامل را ارائه می‌دهد.

بورسیه اراسموس توسط کمیسیون اروپا تأمین مالی می‌شود، متوسط کمک‌هزینه از 350 یورو در ماه و بالاتر است.

بورسیه غیردولتی:

چنین بورسیه‌هایی توسط دولت تأمین نمی‌شود بلکه توسط سایر نهادها تأمین می‌شود.

بورسیه هاینریش بول برای دانشجویان بین‌المللی که قصد مطالعه بر روی موضوعات علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات رادارند است.

بورسیه بنیاد بایر این بورسیه برای دانشجویانی است که قصد انجام پروژه‌های تحقیقاتی رادارند است.

بورسیه Konrad Adenauer Stiftung این بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا است، متقاضی باید کمتر از 30 سال داشته باشد و باید نمرات علمی فوق‌العاده بالایی را ارائه دهد.

بورسیه بنیاد فردریش ایبرت به دانشجویان آلمانی و بین‌المللی که به موضوعات سیاسی و اجتماعی تمایل دارند تعلق می‌گیرد، باید نتایج تحصیلی بالاتر از میانگین معمول داشته باشند.

بورسیه ماویستا به کسانی که قصد تحصیل در خارج از کشور در کنار نگهداری از کودک رادارند تعلق می‌گیرد.

بورسیه بین‌المللی ماری کوری این بورسیه برای محققانی که از سراسر جهان به اروپا حرکت می‌کنند است، به دانشجویان بین‌المللی که قصد ادامه تحصیل در پسادکتری رادارند شامل می‌شود و مبلغ بورسیه حدود 15000 یورو در سال است.

دانشگاه‌های برتر آلمان

دانشگاه

نام رسمی

دانشگاه آخن

Aachen University

دانشگاه بین‌المللی علمی کاربردی IU

IU International University of Applied Sciences

دانشگاه بن

University of Bonn

دانشگاه برلین

berlin university

دانشگاه کلن

University of Cologne

موسسه فناوری کارلسروهه KIT

Karlsruhe Institute of Technology (KIT)

اقامت در آلمان پس از تحصیل

پس از اتمام موفقیت‌آمیز مدرک تحصیلی خود، می‌توانید با درخواست اجازه اقامت برای جستجوی کار، اقامت خود را در آلمان تغییر دهید که به شما امکان می‌دهد تا 18 ماه برای یافتن شغل مناسب بمانید. وقتی دریافت پیشنهاد شغلی دریافت کردید، می‌توانید درخواست دهید تا اجازه اقامت خود را از تحصیلی به اجازه کار برای متخصصان واجد شرایط یا به کارت آبی اتحادیه اروپا تبدیل کنید. البته توجه داشته باشید که قوانین کار در کشور آلمان برای مهاجران بسیار ساده‌تر شده است که متن خبر در قسمت اخبار سایت به‌طور کامل آورده شده است.. با تیم دکتر مهاجرت همراه باشید تا به‌روزترین اخبار درزمینهٔ مهاجرت را دریافت کنید.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

ما همیشه سعی می کنیم تا بهترین پشتیبانی را برای شما داشته باشیم

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هرگونه مهاجرت و گرفتن راهنمایی و مشاوره با متخصصین سایت دکتر مهاجرت از طریق راههای ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

٠٩٠٥٨٣٩٧٢١٤ و یا با ایمیل ما در تماس باشید info@doctormohajerat.com

image
image
image
image