مهاجرت کارشناسان و تکنسین اتاق عمل به انگلستان

کسانی که در رشته تکنسین اتاق عمل فعالیت می‌کنند با اصول جدید اتاق عمل و تکنیک‌های جدید مورداستفاده در جراحی‌های تخصصی و تجهیزات موردنیاز برای مراقبت و حمایت از بیماران حین و بعد از جراحی آشنا می‌شوند. درواقع تکنسین‌های اتاق عمل به‌عنوان بخشی از تیم جراحی در اتاق عمل حضور دارند و با کمک پزشک و سایر اعضای تیم تلاش می‌کنند تا یک جراحی موفق انجام دهند.

مراحل به‌صورت کلی:

 ثبت‌نام و پر کردن فرم ارزیابی

 شرکت در آزمون CBT پرستاری

 شرکت در آزمون OSCE

 برنامه ONP

آزمون‌های لازم برای تکنسین اتاق عمل در انگلستان

پر کردن فرم ثبت‌نام و ارزیابی

در اولین مرحله از فرآیند مهاجرت تکنسین اتاق عمل، ثبت‌نام و پر کردن فرم خودارزیابی NMC است. متقاضی باید با توجه به تخصص و تجربه خود فیلدهای موردنظر را پر کند.

شرکت در آزمونCBT  برای مهاجرت کارشناس اتاق عمل به انگلستان

این آزمون یکی از گام‌های اصلی برای تائید صلاحیت و عضویت کادر پزشکی بریتانیا است که متقاضیان باید به‌صورت آکادمیک و در سطح زبان انگلیسی آماده شوند. زیرا پس از گذراندن موفقیت‌آمیز این آزمون، مراحل جدی‌تر مهاجرت کادر پزشکی به انگلستان را آغاز می‌کنند.

توضیحات آزمون CBT مهاجرت کارشناس اتاق عمل به انگلستان

CBT از 120 سؤال چندگزینه‌ای تشکیل‌شده است تا توانایی و دانش شمارا برای پرستاری یا به‌عنوان‌مثال کارشناس اتاق عمل در انگلستان آزمایش کند.

50 سؤال مربوط به شایستگی‌های عمومی پرستاری است که در هر حوزه از پرستاری یافت می‌شود.

50 سؤال کاربرد شایستگی‌های عمومی پرستاری در رشته خاص پرستاری است که برای مثال، پرستاری بزرگ‌سال، کودک، ناتوانی یادگیری یا پرستاری بهداشت روانی درخواست می‌شود.

20 سؤال صرفاً بر روی شایستگی‌های خاص موردنیاز برای رشته موردنظر به‌عنوان مثل کارشناس اتاق عمل است.

این امتحان برای ارزیابی در زمینه‌های:

چگونه باید برای آزمون CBT موردنیاز برای تکنسین اتاق عمل اقدام کنید؟

کارشناسان اتاق عمل که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند  باید اطمینان حاصل کنند که قبل از شروع فرآیند درخواست، الزامات ثبت‌نام به‌عنوان پرستار در انگلستان را خوانده و درک کرده‌اند. هنگامی‌که NMC به شما اجازه داد که در آزمون صلاحیت شرکت کنید، می‌توانید CBT خود را از طریق موسسه Pearson VUE رزرو کنید.

نکات مهم در مورد آزمون CBT

 

چقدر زمان برای تکمیل آزمون CBT دارید؟

سؤالات آزمون CBT باید حداکثر در چهار ساعت تکمیل شود.

چه زمانی نتایج تست CBT قابل‌مشاهده است؟

پس از شرکت در آزمون ایمیلی از NMC دریافت خواهید کرد که به شما اطلاع می‌دهد که آیا در امتحان قبول‌شده‌اید یا مردود شده‌اید. همچنین می‌توانید با ورود به‌حساب Pearson Vue که هنگام رزرو امتحان خود ایجاد کرده‌اید، نتایج را دریافت کنید.

اگر در امتحان CBT مردود شوید چه اتفاقی می‌افتد؟

NMC به شما امکان می‌دهد تا سه بار در آزمون CBT به‌عنوان بخشی از درخواست ثبت‌نام خود شرکت کنید. بااین‌حال، شما باید حداقل 10 روز بین هر جلسه امتحان صبر کنید.

اگر پس از تلاش‌های مجاز خود موفق نشدید، برنامه شما بسته می‌شود. از شما خواسته می‌شود که یک درخواست جدید ارسال کنید و نمی‌توانید برای حداقل شش ماه دوباره در CBT شرکت کنید.

آزمون (OSCEبرای مهاجرت تکنسین اتاق عمل به انگلستان

یک آزمون عملی برای افرادی که در رشته تکنسین اتاق عمل فعال هستند. OSCE فقط پس از گذراندن موفقیت‌آمیز CBT قابل‌قبول است.

OSCE مخفف "Objective Structured Clinical Examination" است. OSCE به کارآموزان اجازه می‌دهد مهارت‌های بالینی را در یک سناریوی پزشکی استانداردشده تمرین کند و نشان دهد.

کارآموزان این فرصت رادارند که شایستگی خود را در ارتباط، گرفتن شرح‌حال، معاینه فیزیکی، استدلال بالینی، دانش پزشکی و ادغام این مهارت‌ها نشان دهند. این به معنای روشی منصفانه و دقیق برای ارزیابی شایستگی و همچنین شناسایی زمینه‌هایی است که به کار و تمرین بیشتری نیاز دارند. پس از گذراندن دوره رزیدنتی و کارآموزی، شما ملزم به شرکت در آزمونی بر اساس مهارت‌های عملی موردنیاز برای تکنسین اتاق عمل هستید که بر اساس آموزش‌های ارائه‌شده در دوره کارآموزی هست. پس از گذراندن این آزمون عملی، متخصص اتاق عمل به‌طور رسمی مجوز کار به‌عنوان تکنسین اتاق عمل در کادر پزشکی انگلستان را دریافت می‌کند.

دوره زبان OET

مدرک زبان OET یک مدرک زبان پذیرفته‌شده برای کار کادر پزشکی، به‌ویژه پرستاران و تکنسین اتاق عمل در سیستم بهداشتی بریتانیا است. مدرک زبان OET هم‌سطح با مدرک آیلتس یکی از معتبرترین مدرک‌های زبان محسوب می‌شود.

نتایج آزمون OET

متقاضی برای دریافت نتایج آزمون OET باید حدود 16 روز صبر کند. پس‌ازآن، متقاضی می‌تواند نتایج آزمون خود را از طریق وب‌سایت OET جستجو کند. مدرک رسمی نتیجه آزمون نیز 10 روز پس از انتشار در پورتال از طریق پست برای متقاضی ارسال می‌شود.

برنامهONP  برای مهاجرت تکنسین اتاق عمل به انگلستان

داوطلب بعد از قبولی در آزمون‌های قبلی باید یک دوره 20 روزه تحت عنوان ONP را بگذراند و آموزش عملی را در محیطی عملی انجام دهد تا آماده ورود به محیط‌های واقعی سیستم درمانی انگلستان شوند.

 

تیم حرفه‌ای دکتر مهاجرت آماده ارائه مشاوره درزمینهٔ مهاجرت کادر درمان به کشورهای مختلف است.

 

 

اتاق عمل انگلستان

ما همیشه سعی می کنیم تا بهترین پشتیبانی را برای شما داشته باشیم

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هرگونه مهاجرت و گرفتن راهنمایی و مشاوره با متخصصین سایت دکتر مهاجرت از طریق راههای ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

٠٩٠٥٨٣٩٧٢١٤ و یا با ایمیل ما در تماس باشید info@doctormohajerat.com

image
image
image
image