سرمایه گذاری در کانادا (آپدیت 2023)

یکی از بهترین راه‌ های مهاجرت برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کار، سرمایه گذاری در کانادا (Investing in Canada) است. از مهمترین مزایای روش مهاجرت از طریق ویزای سرمایه گذاری کانادا این است که علاوه بر بهره‌ مندی از شرایط اقتصاد آزاد و در حال رشد این کشور، شخص متقاضی می تواند به همراه کل خانواده اقامت دائم کشور کانادا را دریافت نماید. در این مقاله به شرایط و قوانین ایالت های مختلف کانادا برای سرمایه گذاری، حداکثر و حداقل مبلغ مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری، حداقل نمره آیلتس مورد نیاز و مدارکی که باید برای اثبات سابقه مدیریت کسب و کار و توانایی مالی ارائه شود، خواهیم پرداخت.

سرمایه گذاری در کانادا روشی مناسب اما نسبتا طولانی جهت اخذ اقامت دائم

اگر مایل هستید در خصوص سرمایه گذاری در کانادا اطلاعاتی به دست آورید باید به اطلاع برسانیم که در حال حاضر برنامه فدرال سرمایه گذاری در کانادا بسته است و دولت فدرال کانادا هیچ روش اخذ اقامت و یا مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری را در حال حاضر ندارد. اما راه های زیادی برای سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد که منجر به اخذ اقامت از طریق ایالت ها و دولت های محلی می گردد. در حال حاضر ایالت های منیتوبا، ساسکاچوان، جزایر پرینس ادواردز و کبک برنامه های اخذ اقامت را ارائه می نمایند.

شرایط ویزای سرمایه گذاری کانادا

در روش مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری پیچیدگی های زیادی وجود دارد و مشاوره با یک وکیل مهاجرت کانادا در این خصوص لازم به نظر می رسد. در اولین قدم باید اقدام به اخذ مدرک زبان خود نمایید. اکثر برنامه های اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری نیازمند نمره آیلتس جنرال در حد نمره ۵ می باشند. برخی از برنامه ها نیازمند مدرک لیسانس هستند. علاوه بر این باید بتوانید ثابت کنید که سابقه چند ساله در اداره یک شغل در کشور محل سکونت خود و مدیریت یک بیزنس را دارید.

جهت ارائه مدارک شغلی ارائه جواز کسب، سوابق شغلی، آگهی روزنامه رسمی تغییرات شرکت و غیره مفید می باشد و جهت تکمیل پرونده ویزای سرمایه گذاری کانادا کمک می نماید. همچنین در بسیاری از برنامه های اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری لازم است شما تمکن مالی خود را اثبات نمایید. این تمکن مالی با مدارک مالی و بانکی و همچنین اسناد ملکی قابل ارائه می باشد. اکثر برنامه های مهاجرتی کانادا تمکن مالی در حد ۳۵۰ هزار دلار کانادا را مطالبه می نمایند.

کمترین مبلغ سرمایه گذاری در کانادا

مبلغ سرمایه مورد نیاز برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کشور کانادا نسبت به سایر کشورهای جهان پایین تر است و افراد متقاضی این نوع مهاجرت می توانند تنها با ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزار دلار (کانادا) در این کشور سرمایه گذاری نمایند.

اگر بتوانید اثبات کنید که دارائی مناسب جهت اقامت سرمایه گذاری کانادا را دارید، در مرحله بعدی باید در یکی از ایالت های کانادا طبق شرایط و قوانین همان ایالت اقدام به سرمایه گذاری نمایید. حداقل مبلغ سرمایه گذاری در هر ایالت کانادا متفاوت است. بطور مثال ایالت منیتوبا برای شهر وینی پگ که مرکز استان منیتوبا می باشد، مبلغ ۲۵۰ هزار دلار کانادا جهت سرمایه گذاری در کانادا مطالبه می نماید. اگر در یکی از شهرهای اطراف وینی پگ که حداقل ۵۰ کیلومتر با آن فاصله دارد اقدام به سرمایه گذاری نمایید مبلغ ۱۵۰ هزار دلار کانادا نیاز خواهید داشت.

شرایط اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱

لازم به ذکر است که هم اکنون در هیچ کدام از برنامه های مهاجرت سرمایه گذاری کانادا به طور مستقیم اخذ اقامت امکان پذیر نیست و سرمایه گذار باید ابتدا ویزای سرمایه گذاری کانادا را اخذ نماید و به مدت ۲ سال در ایالت مورد نظر حضور داشته باشد و پس از دو سال بتواند اقامت دائم کانادا را اخذ نماید. در دو سالی که در ایالت مذکور ساکن هستید، لازم نیست کسب و کار سود دهی را اداره نمایید. اما باید به طور مرتب به اداره مهاجرت و اداره ایالتی گزارش کسب و کار خود را بدهید. همچنین در مدت این دو سال ترک ایالتی که در آن ساکن هستید و سفر به ایران موجب ابطال اقامت کانادا برای مدت طولانی می گردد.

تفاوت رایج ترین روش های سرمایه گذاری در کانادا

روش سرمایه گذاری

حداقل سرمایه لازم

شرایط سنی

تحصیلات

سیستم امتیازبندی

استارتاپ

۳۰ هزار دلار        

حداکثر ۵۵ سال      

حداقل کارشناسی      

نیاز دارد

کارفرینی  

۱۰۰ هزار دلار      

حداکثر ۵۵ سال      

حداقل کارشناسی      

نیاز دارد

استان کبک

۲ میلیون دلار        

حداکثر ۵۵ سال      

نیاز ندارد (الزامی نیست)

نیاز ندارد

 

 

سرمایه گذاری با ثبت شرکت در کانادا

در این روش یک شرکت در کانادا با نام شما ثبت می گردد. مبلغ مذکور در حساب ایالت سپرده می گردد و پس از آنکه کسب و کار مورد نظر شما ایجاد شد، باید به طور متوالی گزارش هایی را به اداره مهاجرت کانادا ارسال نمایید و روند کسب و کار خود در کانادا را توضیح دهید. ویزای شما در مدت این دوسال ویزای کار کانادا می باشد، بنابراین فرزندان شما به عنوان یک خارجی اجازه تحصیل در کانادا خواهند داشت. همچنین می توانید از بیمه و مزایای بین المللی استفاده نمایید.

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

کشور کانادا با ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار، توانسته به یک قطب اقتصادی در جهان تبدیل شود؛ مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری مزایای بسیاری برای مهاجران به ارمغان می آورد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

معایب سرمایه گذاری در کانادا

در کنار مزایای بسیار سرمایه گذاری در کانادا، این روش معایبی نیز دارد:

سرمایه گذاری در استان کبک

چنانچه فردی قصد سرمایه گذاری در استان کبک کانادا را داشته باشد لازم است تا مبلغی بالغ بر ۲۲۰ هزار دلار (کانادا) را در یک بانک معتبر (به عنوان واسط بین فرد سرمایه گذار با دولت کانادا) سپرده گذاری نماید و در عوض، خود فرد و اعضای خانواده اش می توانند با ویزای سرمایه گذاری کانادا وارد این کشور شوند و از خدماتی چون تحصیلات، بیمه بهداشتی و درمانی استفاده نمایند.

همچنین در این روش در همان ابتدای ورود، متقاضیان می توانند اقامت دائم را نیز بدست آورند (برای سرمایه گذاری در کبک نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی نیست.)

سرمایه گذاری در استان پرنس ادوارد

جهت سرمایه گذاری در پرنس ادوارد، لازم است تا متقاضی، کسب و کار و بیزینسی مرتبط با مهارت و تجربه قبلی خود، راه اندازی و یا خریداری نماید که برای این کار باید ۲۷۵ هزار دلار کانادا سرمایه داشته باشد.

البته در صورت ۶ ماه زندگی در این استان، ۲۵ هزار و با گذشت ۱ سال زندگی، ۵۰ هزار دلار دیگر به متقاضی برگردانده می شود و مابقی (۱۵۰ هزار دلار) برای راه اندازی بیزینس به فرد متقاضی داده می شود.

همچنین لازم است تا متقاضی قبل از شروع سرمایه گذاری حداقل ۱ بار به این جزیره سفر کرده و از مدرک تحصیلی لیسانس و زبان آیلتس برخوردار باشد.

سرمایه گذاری در استان بریتیش کلمبیا

برای سرمایه گذاری در بریتیش کلمبیا (ونکوور) باید سرمایه ای بالغ بر ۲۰۰ الی ۴۰۰ هزار دلار کانادا داشته باشید.

در صورت موفقیت در راه اندازی کسب و کار در بریتیش کلمبیا، اقامت دائم را نیز بدست می آورید.

همچنین در صورت داشتن سرمایه بیشتر، متقاضیان می توانند بجز خانواده خود، ۱ الی ۵ نفر از اعضای کاری را برای این بیزینس به کانادا بیاورند.

سرمایه گذاری در استان منیتوبا

برای سرمایه گذاری در استان منیتوبا نیز لازم است تا متقاضی بالغ بر ۱۰۰ هزار دلار کانادا را نزد دولت کانادا سپرده گذاری نماید. این سپرده گذاری به متقاضی این امکان را می دهد تا ۱۵۰ هزار دلار را از دولت کانادا بصورت وام دریافت نماید.

البته لازم به ذکر است که در صورت موفقیت در کسب و کار این مبلغ (۱۰۰هزار دلار) به متقاضی برگردانده می شود، در غیر اینصورت مبلغ سپرده بازگردانده نخواهد شد.

البته در هر دو صورت، متقاضی می تواند اقامت دائم کشور کانادا را بدست می آورد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت www.investcanada.ca مراجعه کنید.

سوالات متداول در مورد سرمایه گذاری در کانادا

از آنجایی که سرمایه گذاری خود یکی از مطمئن ترین و آسانترین راه های مهاجرت به کانادا محسوب می شود، به متقاضیان ایرانی نیز این امکان را می دهد تا از طریق روش های مختلف (استارتاپ، کارآفرینی و…) و داشتن شرایط لازم (همچون تجربه کار، مهارت در زبان و…) در کانادا سرمایه گذاری نمایند.

با وجود راه های مختلف سرمایه گذاری، برنامه کارآفرینی استانی و ثبت شرکت، از بهترین روش های سرمایه گذاری در کانادا به شمار می رود.

سرمایه گذاری در کانادا، مستقیما امکان دریافت اقامت، ویزا و پاسپورت کانادایی را برای متقاضیان فراهم نمی کند. دریافت اقامت، پس از گذشت ۴ سال (دو سال از ویزای سرمایه گذاری و دو سال از حضور در کانادا)، برای متقاضیان امکان پذیر می شود.

سرمایه گذاری در بعضی استان های کانادا همچون نوا اسکوشیا، نیوفاندلند، انتاریو، بریتیش کلمبیا، کبک و نیوبرانزویک برای متقاضیان خارجی امکان پذیر است؛ اما در دیگر استانها، آنها را با محدودیت هایی مواجه می کند.

باید توجه شود که سرمایه گذاری از طریق خرید ملک به تنهایی منجر به دریافت اقامت کانادا نمی شود؛ بلکه متقاضیان باید در کانادا مشغول به کسب و کار معتبر باشند.

متقاضیان برای دریافت اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری نیازمند داشتن حداقل سرمایه ای بالغ بر ۱۰۰ هزار دلار کانادا می باشند.

چنانچه کسب و کار شما ۲ سال دوام داشته باشد، در پایان دو سال و با ارائه گزارش می توانید درخواست اقامت دائم نمایید. در صورتی که با درخواست شما موافقت شود، از کلیه امکاناتی که یک کانادایی می تواند داشته باشد برخوردار خواهید بود. این امکانات شامل بیمه کانادا، تحصیل رایگان برای فرزندان، تحصیل در دانشگاه های کانادا با شهریه دانشجویان کانادایی و سایر امکاناتی که هر شهروند کانادا دارد می باشد.

 

کلام آخر

اگر قصد اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه های سرمایه گذاری در کانادا یا برنامه استارت آپ کانادا را دارید، موسسه مهاجرتی دکتر مهاجرت مشاور مناسبی جهت مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و انجام امور دریافت انواع ویزای کانادا می باشد. هم اکنون می توانید تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان حرفه ای و باسابقه جهت دریافت ویزای سرمایه گذاری کانادا بهره‌مند شوید.

 

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کانادا

ما همیشه سعی می کنیم تا بهترین پشتیبانی را برای شما داشته باشیم

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هرگونه مهاجرت و گرفتن راهنمایی و مشاوره با متخصصین سایت دکتر مهاجرت از طریق راههای ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

٠٩٠٥٨٣٩٧٢١٤ و یا با ایمیل ما در تماس باشید info@doctormohajerat.com

image
image
image
image