مهاجرت تحصیلی به نروژ

نروژ کشوری است که تلاش می‌کند تا به دانشجویان، آموزشی باکیفیت بالا را ارائه بدهد

چند نوع موسسه آموزش عالی دولتی در نروژ وجود دارد:

چندین دانشگاه نروژ در رتبه‌بندی QS سال 2023 در لیست 500 دانشگاه برتر قرارگرفته‌اند: بالاترین آن‌ها دانشگاه اسلو است. همچنین کیفیت فوق‌العاده دانشگاه‌های نروژ با مناظر باشکوه و استانداردهای بالای زندگی، یک محیط تحصیلی عالی را برایتان به وجود می‌آورد.

بسیاری از دانشگاه‌های دولتی نروژ حتی برای دانشجویان بین‌المللی شهریه دریافت نمی‌کنند. بسته به‌جایی که برای تحصیل انتخاب می‌کنید، بسته به دانشگاهی که انتخاب می‌کنید ممکن است از شما خاسته شود هزینه کمی (حدود 300 تا 600 کرون) در هر ترم بپردازید که این هزینه برای عضویت در اتحادیه دانشجویی، دسترسی به خدمات بهداشتی و ... است. اما تحصیل در مؤسسات خصوصی همراه با شهریه است.

 

مدارک لازم

تحصیل دندانپزشکی در نروژ

تحصیل دندانپزشکی در نروژ 6 ساله است. برای تحصیل دندانپزشکی در نروژ، باید دوره کارشناسی را در رشته‌های مرتبط مانند زیست، شیمی یا علوم بهداشتی بگذرانید. پس‌ازآن، وارد یک دوره در دانشکده دندانپزشکی شوید. پس از اتمام دوره تحصیل برای تبدیل‌شدن به یک دندان‌پزشک دارای مجوز، باید در آزمون ملی دندانپزشکی و آزمون مجوز بالینی در ایالت خود شرکت کنید.

نروژ برخلاف بسیاری از کشورها نیازی به Application fee ندارد، یعنی

برای Apply کردن نیازی نیست که هزینه‌ای پرداخت کنید. 

برای تحصیل پزشکی در نروژ، ابتدا باید شرایط پذیرش تعیین‌شده توسط دانشگاه را داشته باشید که معمولاً شامل قبولی در آزمون ورودی و داشتن معدل کافی است. تحصیل پزشکی در نروژ 6 ساله است، که چهار سال اول آن بر مطالعات پیش بالینی و دو سال آخر بر مطالعات بالینی متمرکز است. دوره‌های پزشکی در نروژ به زبان انگلیسی و نروژی برگزار می‌شود. 

پس از اتمام، فارغ‌التحصیلان باید یک دوره 1 ساله کارآموزی را بگذرانند و آزمون ملی مجوز پزشکی را بدهند تا بتوانند به‌عنوان پزشک فعالیت کنند.

تحصیل دکتری در نروژ

طول دوره دکتری در نروژ معمولاً 3 ساله است، اما ممکن است یک برنامه دکتری سازمانی و تخصصی حدود 4 سال هم‌زمان ببرد. برای تحصیل دکتری در نروژ هیچ شهریه‌ای نیاز نیست بپردازید (البته هزینه کمی حدود 50 تا 100 کرون برای عضویت دانشجویی لازم است). همچنین تحصیل دکتری در نروژ همراه با حقوق است و حقوق ناخالص دانشجویان دکترا می‌تواند از  479600 تا 523200 کرون نروژ در سال متغیر باشد.

بورسیه تحصیلی نروژ

قابل‌توجه است که گرفتن بورسیه در نروژ بسیار رقابتی است و در دسترس بودن و میزان بودجه آن می‌تواند از سال‌به‌سال متفاوت باشد

بورسیه طرح سهمیه‌ای: این بورسیه برای دانشجویان کشورهای خاص است و می‌خواهد تعداد دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های نروژ را افزایش دهداین بورسیه هزینه‌های تحصیل و هزینه‌های زندگی را پوشش می‌دهد.

بورسیه: Erasmus Mundus این بورسیه برای دانشجویان کشورهای خاص است و هدف آن ارتقای همکاری بین‌المللی و تحرک در آموزش عالی استاین بورسیه هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های زندگی و هزینه‌های سفر را پوشش می‌دهد.

بورسیه فولبرایت: این بورسیه‌ها برای دانشجویان آمریکایی است که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند و هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های زندگی و هزینه‌های سفر را پوشش می‌دهد.

بورسیه: DAAD این بورسیه برای دانشجویان آلمانی در نظر گرفته‌شده است که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند و هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های زندگی و هزینه‌های سفر را پوشش می‌دهد.

اجازه کار

دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا برای کار کردن نیاز به دریافت مجوز کاردارند، با داشتن مجوز کار دانشجویان می‌توانند حدود 20 ساعت در هفته کار کنند و اجازه کار نامحدود در تعطیلات را نیز دارند.

ویزای همراه

پس از ورود، متقاضی می‌تواند همسر (حداقل 2 سال باهم زندگی کرده باشید) و فرزندان زیر 18 سال را از طریق ویزای پیوست با خود همراه کند.

لیست دانشگاه‌های برتر نروژ

دانشگاه

نام رسمی

دانشگاه اسلو

University of Oslo

کالج دانشگاه برگن

Bergen university college

دانشگاه استاوانگر

University of Stavanger

دانشگاه ترومسو

University of Troms 

دانشگاه آرکتیک

The Arctic University

دانشگاه آگدر 

University of Agder

آیا نروژ پس از تحصیل مجوز کار می‌دهد و دانشجویان می‌توانند در نروژ بمانند؟

نروژ، پس از تحصیل یک دوره 1 ساله به دانشجویان خارجی اجازه اقامت می‌دهد تا بتوانند شغل مناسبی را پیدا کنند و درخواست ویزا کار بدهد، ویزای کار نروژ دو سال اعتبار داردوقتی کسی ویزای کار را تضمین می‌کند، اجازه کار و اقامت دو سال در نروژ را دارد و پس‌ازآن باید ویزا را تمدید کندپس از سه سال اقامت در نروژ، فرد می‌تواند برای اقامت دائم درخواست کند که به آن‌ها اجازه اقامت نامحدود را می‌دهد.

موسسه دکتر مهاجرت آماده ارائه انواع خدماتی مهاجرتی و مشاوره در زمینه‌های مختلف است.

مهاجرت تحصیلی به نروژ

ما همیشه سعی می کنیم تا بهترین پشتیبانی را برای شما داشته باشیم

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هرگونه مهاجرت و گرفتن راهنمایی و مشاوره با متخصصین سایت دکتر مهاجرت از طریق راههای ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

٠٩٠٥٨٣٩٧٢١٤ و یا با ایمیل ما در تماس باشید info@doctormohajerat.com

image
image
image
image