مهاجرت کاری به کانادا

ویزای کار کانادا، به شما اجازه اقامت موقت در این کشور را خواهد داد و از امکانات رفاهی و اجتماعی آن بهره‌مند می­‌شوید. با تمدید قراداد کاری، می‌توان این ویزا را تمدید کرد.

 

اخذ ویزای کار کانادا و مهاجرت به کشور کانادا از طریق دریافت ویزای کار یکی از روش های محبوب مهاجرت به کشور کانادا می باشد. شما برای اینکه بتوانید ویزای کار کانادا را دریافت کنید باید از شرایط خاصی برخوردار باشید و در یک سیستم امتیازبندی (اسکیل ورکر)، امتیاز مورد نظر را کسب کنید. البته تنها راه اخذ ویزای کار کانادا، برنامه اسکیل ورکر نیست، در صورتی که بتوانید از کانادا پیشنهاد کار دریافت کنید نیز می توانید ویزای کار این کشور را کسب نمایید

کشور کانادا از سال 1867 به طور مستقل و مستقیم مشغول به فعالیت می باشد. جمعیت آن حدود 37 میلیون نفر  و زبان رسمی آن انگلیسی و فرانسوی می باشد. وجه رایج آن دلار کانادا است. این کشور با داشتن یک سیستم اقتصادی و سیاسی پایدار و با ثبات، همواره از کشور های محبوب برای مهاجرت بوده است. به طور کلی کانادا با کمبود نیروی کار ماهر مواجه می باشد. از این رو سیستم های اخذ ویزای کار کانادا برای این تهیه و تعبیه شده است تا بتوانند نیرو های حرفه ای و متخصص در تمامی دنیا را به کشور خود جذب کنندامتیاز بندی مهاجرت به کانادا در برنامه اسکیلد ورکر، یکی از راه های اعطای اقامت کاری و دریافت ویزای کاری کشور کانادا می باشد. در این سیستم که دارای دو مرحله می باشد، انتخاب افراد بر اساس امتیاز بندی می باشد. به این ترتیب که بر اساس شرایط فرد، امتیاز ایشان محاسبه می شود و به طور دقیق تخمین زده خواهد شد که آیا واجد شرایط برای این سیستم می باشند یا خیر. در صورتی که فرد بتواند امتیاز کافی کسب کند، بلافاصله اقامت دائم کانادا را خواهد گرفت.

 

در مرحله اول افراد باید از 100 امتیاز، 67 امتیاز را به دست آورند تا واجد شرایط به حساب بیایند. در مرحله بعدی، افراد باید از سقف 1200 امتیاز، بیشترین امتیاز را کسب کنند. عموما در این حالت در ابتدا افراد ماهر و متخصص اقامت کاری کانادا را دریافت می کنند. سیستم اسکیلد ورکر سالانه 20 تا 25 بار افراد را از استخر، استخراج می کند. در ادامه به بررسی شرایط اخذ ویزای کار کانادا از طریق سیستم اسکیل ورکر خواهیم پرداخت.

راه دیگر برای اخذ اقامت کاری کانادا، یافتن شغل و گرفتن پیشنهاد کار از کارفرمایی کانادایی است. به این ترتیب متقاضی اقامت کاری دریافت می کند و با توجه به تجربه کار کانادایی که کسب می نماید می تواند از طریق برنامه اکسپرس اینتری، اقامت دائم این کشور را نیز کسب نماید. هزینه ویزای کار کانادا نسبت به روش های دیگری همچون تحصیل و سرمایه گذاری کمتر است، به همین دلیل متقاضیان بیشتری نیز دارد.

 

از دو طریق می توان ویزای کار کانادا را کسب کرد. برنامه اسکیل ورکر کانادا یا گرفتن جاب آفر از کانادا. چگونگی اقدام برای برنامه اسکیل ورکر کانادا در ادامه شرح داده شده است. اما برای گرفتن پیشنهاد کاری یا جاب آفر از کانادا باید در این کشور به کاریابی بپردازید و بر اساس لیست مشاغل مورد نیازی که اعلام می شود، شغل مورد نظر خود را بیابید.  افرادی که پیشنهاد کار دریافت می کنند، اقامت کاری کسب می نمایند و با توجه به تجربه کار کانادایی که کسب می کنند، می توانند در برنامه امتیازبندی کانادا اقامت دائم این کشور را به دست آوردند. 

 

وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری در کانادا چگونه است؟

مهم ترین معیار برای افرادی که قصد اخذ ویزای کاری کانادا را دارند و می خواهند در این مسیر قدم نهند نرخ بیکاری است. نرخ بیکاری کشور ها هرساله توسط سازمان های جهانی اعلام می شود و این نرخ نشان دهنده شانس کارجو برای پیدا نمودن شغل است. طبق آخرین آمار در سال 2023 نرخ بیکاری در کشور کانادا 7.5 درصد است. باتوجه به نوع اقلیم و مردم کشور کانادا که اکثرا از ثروتمندان یا افراد با علم بسیار بالا هستند این نرخ بیکاری معیار خوبی به حساب می آید و کارجویان می توانند به امید پیدا نمودن شغل اقدام به دریافت ویزا های مختلف از مسیر های حال حاضر نمایند.

میزان نرخ بیکاری این کشور همواره در هر سال رو به کاهش می باشد. از این جهت به جرات می توان گفت که این کشور، کشوری مناسب برای مهاجرت از طریق کار می باشد.

 

 

انواع ویزای کار در کانادا

 

 

در پاسخ به سوال چگونه ویزای کار کانادا بگیریم، باید گفت که برای کار در کانادا، ویزاهای کاری متنوعی وجود دارد که متقاضی می بایست با شناخت انواع ویزا کاری کانادا، بهترین آن را متناسب با شرایط خود انتخاب نماید. در ادامه در مورد انواع و شرایط ویزای کاری کانادا توضیح داده شده است.

کشور کانادا برای دانشجویانی که در این کشور مشغول به تحصیل هستند، این امکان را فراهم کرده است تا مجوز کار پس از تحصیل یا ورک پرمیت اخذ نمایند. مدت اعتبار ویزا کار کانادا پس از تحصیل به اندازه طول دوره تحصیلی و حداکثر به مدت 3 سال می باشد. دانشجویانی که طول دوره تحصیلی آن ها در کانادا کمتر از 8 ماه است، مجاز به اخذ ویزای ورک پرمیت نخواهند بود. توجه نمایید که می بایست دوره تحصیلی که در آن مشغول تحصیل  هستید، منجر به اخذ مدرک تحصیلی شود.

در صورتی که متقاضی به عنوان دانشجو در کانادا مشغول است، همسر وی می تواند ویزای همراه کار یا Open Work Permit درخواست نماید. در این صورت همسر متقاضی مجار به کار تمام وقت در کانادا خواهد بود.

ویزای اسکیل ورکر کانادا برای آن دسته از متقاضیان با مهارتی است که به دنبال مهاجرت کاری به کانادا هستند. کانادا برای جذب نیروی متخصص و حرفه ای، این امکان را فراهم آورده است تا بتوانند در کانادا کار نمایند و همراه با خانوداه اقامت کانادا را اخذ کنند. داشتن سابقه کاری، سطح زبان بالا و داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با کار، از جمله مواردی هستند که در اخذ ویزای اسکیل ورکر کانادا بسیار اهمین دارند. توجه نمایید که متقاضیان برای اخذ این نوع ویزا می بایست از طریق اکسپرس اینتریاقدام نمایند.

جاب آفر به معنی داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمای کانادایی می باشد. در صورتی که متقاضی بتواند یک پیشنهاد کاری از کارفرمای کانادایی داشته باشند امتیاز آن ها در سیستم اکسپرس انتری بیشتر خواهد شد و روند اقامت آن ها در کانادا بسیار سریعتر خواهد شد.

کشور کانادا دارای ایالت های متنوع که شرایط کاری بسیاری خوبی دارند، می باشد. جدا از سیستم امتیاز بندی کلی برای مهاجرت کاری به کانادا، هر ایالت نیز سیستم امتیاز بندی و شرایط کاری خاص خود را دارد و البته هر شغل و حرفه ای نیز در ایالت خاصی مد نظر و مورد نیاز می باشد اما تمامی این ایالت ها به دنبال جذب نیروی ماهر هستند. در حال حاضر ایالت های بریتیش کلمبیا و ساسکاچوان جزو مهاجرپذیرترین ایالت های کانادا می باشند که سالیانه افراد متخصص بسیاری را به خود جذب می کنند.

 

شرایط اخذ ویزای کار کانادا

برای اخذ اجازه کار و اقامت دائم کانادا در ابتدا باید از طریق سیستم اعطای ویزای کاری این کشور یعنی اسکیل ورکر کانادا اقدام کنید. این سیستم برای عواملی همچون سن، سطح تحصیلات، سابقه کار، پشتوانه مالی و همچنین تطابق پذیری امتیاز در نظر گرفته است. رای اینکه بدانید آیا می توانید از طریق اسکیل ورکر اقدام کنید یا خیر باید حتما امتیازات خود را با جزئیات کامل محاسبه کنید با این حال در تصویر زیر شرایطی را که معمولاً افراد باید داشته باشند نشان داده شده است. گاهی اگر شما در بخشی ضعف دارید و امتیاز پایین می گیرید، می توانید در قسمت های دیگر این کمبود امتیاز را جبران کنید

 

چگونه برای خانواده ویزای همراه کانادا را بگیریم؟

یکی از مهم ترین موضوعات برای افرادی که قصد اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سیستم اسکیل ورکر یا اکسپرس اینتری را دارند، حق داشتن همراه است. کشور کانادا به دارندگان اقامت دائم از طریق اسکیل ورکر اجازه می دهد که برای خانواده خود نیز اقامت بگیرند. همراه مطابق قوانین بین المللی شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال می باشد اما در بعضی موارد خاص و اثبات وابستگی مالی و روحی می توان والدین بالای 60 سال را نیز همراه محسوب نمود. افرادی که قصد اخذ ویزای کار کانادا و اقامت دائم از طریق برنامه اسکیل ورکر دارند، باید در ابتدا و در زمان ثبت نام اطلاعات اعضای خانواده را نیز وارد کنند. در غیر این صورت نمی توانند برای اقامت دائم خانواده خود درخواست بدهند.

اما به افرادی که از طریق دریافت پیشنهاد کار، اقدام به اخذ ویزای کار کانادا می نمایند، توصیه می شود که ابتدا به تنهایی اقدام کنند و پس از اخذ اقامت برای خود برای سایر اعضای خانواده نیز اقدام کنند. این افراد هم می توانند به صورت همزمان اقدام کنند اما در صورتی که با فاصله اقدام کنند شانس بالاتری برای دریافت ویزا خواهند داشت

 

هزینه ویزای کار کانادا

کار در کانادا گزینه جذابی برای بسیاری از کارگران ماهر خارجی از سراسر جهان است. هر ساله نزدیک به 200,000 کارگر ماهر خارجی برای دریافت مجوزهای کار موقت کانادا، برای کار به این کشور می روند. هنگامی که برای ویزای کار کانادا اقدام می کنید، باید هزینه درخواست و سایر هزینه های لازم برای پردازش ویزا را پرداخت کنید. هزینه هایی از قبیل فرایند بررسی درخواست ویزا، دریافت مجوز کار نا محدود و انگشت نگاری، از جمله این هزینه ها می باشند. در جدول زیر به میزان این هزینه ها اشاره نموده ایم.

 

خدمات

تعداد افراد

هزینه پردازش به دلار کانادا

درخواست اجازه کار

۱ نفر

۱۵۵

اجازه کار گروهی

گروهی متشکل از 3 هنرمند یا بیشتر

۴۶۵

مجوز کار نا محدود

۱ نفر

۱۰۰

ارزیابی وضعیت کار

1 نفر

355

وضعیت خود را بازیابی کنید (200 دلار) 
مجوز کار جدید دریافت کنید (155 دلار)

 

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار کانادا کدامند؟

 

برای اخذ ویزای کار کانادا، متقاضیان می بایست مدارک خود را در وب سایت اداره مهاجرت کانادا ارائه داده و شرایط خود را بررسی کنند. مدارک قبل از ارائه بهتر است توسط یک مشاور رسمی اداره مهاجرت کانادا و یا وکیل مهاجرتی بررسی شود تا مشکلی از نظر حقوقی نداشته باشند.

 

 

حقوق و در آمد در کانادا به چه میزان است؟

از اصلی ترین دغدغه های مهاجران و متقاضیان اخذ ویزای کار کانادا، این است که شغلی که در آینده برای خود متصور هستد، چه مقدار درآمد دارد. رشته ها و مشاغل مختلف در سمت ها و موقعیت های مختلف هرکدام شرایط خاص خود را دارند. میانگین درآمد های مشاغل مختلف در کشور کانادا در جدول زیر نمایش داده شده است.

 

مشاغل

میانگین درآمد سالیانه / دلار کانادا

حسابدار

57،000

کتابدار

41،000

مدیر منابع انسانی

77،000

دستیار امور اجرایی

38،000

طراح گرافیک

45،000

معلم

40،000

معلم مهد کودک

33،000

مکانیک

56،000

مهندس الکترونیک

64،000

نقاش

40،000

نظافتچی

27،000

آشپز

47،000

مدیر رستوران

40،000

پرستار

73،000

داروساز

48،000

سلامت روان

73،000

سلامت دندان

53،000

برنامه نویس

74،000

مهندس نرم افزار

90،000

وکیل حقوقی

135،000

 

مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2023 کدامند؟

برای اخذ ویزای کار کانادا، بهتر است که لیست مشاغل مورد نیاز کشور کانادا را بررسی کنید و نسبت به آن ها آگاهی پیدا کنید. در جدول زیر، لیستی از دسته های برتر مشاغل مورد نیاز کانادا، نمایش داده شده است. این لیست ها که در عناوین 0,A,B می باشد، هر ساله توسط دولت کشور کانادا اعلام می شود و بر اساس کمبود نیروهای خود در این زمینه ها، به مهاجرینی که در این رشته ها تخصص دارند، اعلام می کند که پذیرای آن ها هستند.

 

مهندسان کامپیوتر

معماران

طراحان شهری و زمین

طراحان وب و توسعه دهندگان

کنولوژیست های شیمیایی

مهندسان نرم افزار و طراحان

ریاضیدانان، آمارگیران و حسابداران

معماران منظر

سایر مهندسین حرفه ای، n.e.c.

مهندسان زمین شناسی

مهندسین معدن

مهندسین متالورژی و مواد

مهندسین برق و الکترونیک

مهندسان مکانیک

مهندسین عمران

گمرک، کشتی و سایر کارگزاران

تکنسین های حسابداری و حسابداران

دستیار اداری پزشکی

مدیریت کسب و کار

متخصصان منابع انسانی

مدیران تولید

مدیران تعمیر و نگهداری تاسیسات

مدیران فروش شرکت ها

مدیران مخابرات

تحلیلگران پایگاه داده و مدیران داده

برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان رسانه های تعاملی

نقشه برداران زمین

شیمیدان

فیزیکدانان و اخترشناسان

مدیران املاک

مهندس هوا فضا

مهندسان نفت

مدیران حمل و نقل

مدیران مالی

مدیران خدمات پستی و پیک

تحلیلگران و مشاوران سیستم اطلاعاتی

افسران دادگاه

مدیران کشاورزی

قضات صلح

 

لیست کامل مشاغل مورد نیاز کانادا را می توانید در مقاله زیر مطالعه کنید. توجه داشته باشید که فقط گروه های شغلی 0، A، و B از کشور ایران می توانند حداقل امتیاز مورد نیاز را کسب کنند و سایر گروه های شغلی برای افرادی مناسب است که در حال حاضر در کشور کانادا اقامت دارند و تصمیم دارند که اقامت دائم کانادا را به دست آورند.

 

نکات مهم برای کاریابی در کانادا چیست؟

 

 

به طور کلی افرادی که قصد پیدا نمودن شغل در کشور کانادا را دارند و می خواهند منجر به اخذ ویزای کار کانادا شود در دو حالت کلی بایستی برای این هدف تلاش نمایند. روش اول به صورت جستجوی شخصی و فیزیکال است که فرد بایستی شرکت های نیازمند نیروی کار را شناسایی نماید و با دریافت وقت مصاحبه شخصی شانس خود را در اخذ ویزای کار کانادا امتحان کنند. اما مرسوم ترین روش برای کاریابی در این کشور مراجعه به موسسات دولتی و خصوصی کاریابی در این کشور است. به این صورت که فرد با مراجعه به این شرکت ها با مبلغ اندکی اقدام به ارائه رزومه خود می نماید. موسسات کاریابی رزومه فرد را با مشاغل موجود در سطح ایالت و کشور بررسی می نمایند و با یک توصیه نامه که نتیجه مصاحبه موسسه کاریابی با کارجو می باشد فرد را جهت مراجعه به شرکت های مد نظر راهنمایی می نمایند.
شرکت های دولتی و خصوصی کانادایی به علت اینکه به صورت تخصصی در این زمینه فعال هستند و از افراد متخصص برای مصاحبه و تشخیص فیلد کاری کارجو بهره مند می باشند به آنها اعتماد بالایی دارند و همین امر موجب درصد بالای موفقیت کارجویان در پیدا نمودن شغل مطلوب خود در کشور کانادا و اخد ویزای کار کانادا می باشد.

 

 

 

 

مهاجرت به کانادا

ما همیشه سعی می کنیم تا بهترین پشتیبانی را برای شما داشته باشیم

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هرگونه مهاجرت و گرفتن راهنمایی و مشاوره با متخصصین سایت دکتر مهاجرت از طریق راههای ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

٠٩٠٥٨٣٩٧٢١٤ و یا با ایمیل ما در تماس باشید info@doctormohajerat.com

image
image
image
image