شرایط مهاجرت پرستاران به استرالیا

مهاجرت از طریق کار، محبوب ترین مسیر برای متقاضیان محسوب می شود. در این میان افرادی که در حوزه درمان و یا رشته های مرتبط به درمان فعالیت می کنند و یا تحصیل کرده اند می توانند از طریق کار در کشور های دیگر مشغول به کار شوند. مهاجرت پرستاران و کادر درمان به کشور هایی نظیر استرالیا، دانمارک، سوئد و نروژ در سال های گذشته بسیار بیشتر شده است از این رو بر آن شدیم که مقاله ای را با عنوان مهاجرت پرستاران به استرالیا برای شما عزیزان تهیه کنیم تا تمام نکات مربوط به این موضوع مهاجرتی را به صورت کامل و مفصل توضیح دهیم. موسسه مهاجرتی دکتر مهاجرت با تجربه ای نزدیک به یک دهه در امور مهاجرتی و حقوق بین المللی می تواند شما را در مسیرهای موجود راهنمایی و همراهی کند. شما می توانید از طریق ارتباط با موسسه، شرایط و اطلاعات مورد نیاز خود را به صورت مشاوره های رایگان به دست آورید تا بهترین و مناسب ترین مسیر مهاجرت برای شما مشخص شود. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

بازار کار پرستاری در استرالیا

واقعیت های نیاز استرالیا به پرستار

کارکنان بهداشتی همیشه در استرالیا مورد استقبال قرار گرفته اند اما اخیراً دولت استرالیا فاش کرده است که به ویژه به پرستاران و ماماها نیاز زیادی دارند و با ادامه رشد جمعیت کشور، احتمالاً طی 10-15 سال آینده کمبود مهارت در این مناطق بیشتر خواهد شد. این البته خبر خوبی برای پرستاران خارجی است که به دنبال انتقال به خارج از کشور هستند زیرا استرالیا اکنون به دنبال کارگران خارجی است تا تقاضای این خدمات ضروری را پر کند.

چرا تقاضا برای پرستار در استرالیا بسیار زیاد است؟

جمعیت استرالیا طی 50 سال گذشته بیش از دو برابر شده است و انتظار می رود سالانه با نرخ مشابه افزایش یابد. مانند انگلیس، جمعیت سالخوردگان بیش از هر زمان دیگری است که به نوبه خود خدمات بهداشتی را تحت فشار بیشتری قرار می دهد. برای کاهش فشار، دولت خدمات بهداشتی آنها را گسترش می دهد و به ویژه در حال ساخت تعدادی بیمارستان جدید است. این بیمارستان های جدید به کارکنان ماهر نیاز دارند، از این رو نیاز به استخدام نیروی فوری برای اطمینان از کارمند کافی برای کلیه خدمات وجود دارد. در حالی که دولت در ابتدا در تلاش بود پرستاران استرالیایی را جذب کند، تقاضا به حدی است که جستجو برای کارگران مهاجر ماهر گسترش یافته است.

آیا تقاضا برای پرستار در سراسر ایالت های استرالیا زیاد است؟

در حالی که در کل کشور به پرستار و ماما نیاز خواهید داشت، اما نیاز واقعی در مناطق روستایی و دور افتاده استرالیا احساس می شود. در شهرهای کوچکتر به سختی می توان نیروهای متخصص با تجربه مناسب را به کار گرفت، بنابراین فرصت های زیادی برای پرستاران در این موقعیت ها وجود دارد. برای پرستاران خارجی که مایل به انتقال به مراکز بزرگتر مانند سیدنی یا ملبورن هستند هنوز فرصت هایی وجود خواهد داشت با این وجود بیشترین کمبود نیرو در مناطق روستایی باقی مانده است. برای کسانی که این جای خالی های خاص را پر می کنند، حقوق سخاوتمندانه معمولاً به عنوان مشوق و همچنین تجربه احساس دوستانه و جامعه ای که یک شهر کوچک می تواند ارائه دهد، ارائه می شود.

حقوق و درآمد پرستاران در استرالیا

پرستار ثبت شده (RN) Registered Nurse

پرستاران ثبت شده علاوه بر جامعه عمومی، وظیفه مراقبت از بیماران را نه تنها در بیمارستان ها، بلکه مراقبت از سالمندان و سایر امکانات بهداشتی نیز بر عهده دارند.

وظایف پرستار ثبت شده

 

64% افراد شاغل در این رشته زنان و 36% شاغلین، آقایان هستند. محبوب ترین گروه سنی برای افرادی که به عنوان یک پرستار ثبت شده مشغول به کار هستند 54-45 سال (%24.6) هستند، در حالی که کمترین آنها 15-19 سال (0.3٪) است. آینده بسیار قوی و رشد شغلی پیش بینی شده است که در 5 سال آینده 164.000 فرصت شغلی در این حوزه به وجود می آید. به طور متوسط سالانه حقوق 58.622 دلار در سال حقوق یک پرستار ثبت شده (RN) می باشد.

در فهرست زیر نام ایالت های استرالیا را مشاهده می کنید:

ماما (Midwife)

ماماها وظیفه مراقبت، کمک و مشاوره به زنان را در طول بارداری و زایمان دارند. آنها همچنین مراقبت های پس از تولد را برای مادران و نوزادان را انجام می دهند. ماماها می توانند در محیط های مختلفی مانند بیمارستان، خانه، جامعه، واحدهای بهداشتی و درمانگاه ها کار کنند.

وظایف ماما

زنان 99.9٪ از این صنعت را تشکیل می دهند با کسری ناچیز (0.1٪) کارمندان مرد. محبوب ترین گروه سنی برای افرادی که به عنوان ماما کار می کنند 54-45 سال (6.29 درصد) است و بالاترین سن برای این کار 65 سال است. میزان درآمد ماما ها در استرالیا 50،355 دلار در سال است.

تحصیل پرستاری در استرالیا

دانشجویان بین المللی می توانند با انجام دوره دیپلم پرستاری در مدت 12 تا 18 ماه به یک پرستار ثبت نام شده تبدیل شوند. دوره دیپلم مهارت ها و دانش اولیه مورد نیاز برای کار تحت پرستار ثبت شده را به شما می آموزد. از طریق این دوره، دانشجویان بین المللی قادر به کار در انواع شاخه های پرستاری خواهند بود و شما می توانید ادامه تحصیل را برای تکمیل دوره کارشناسی پرستاری و گرفتن اعتبار نسبت به آن انتخاب کنید. دوره دیپلم پرستاری به دانشجویان بین المللی این فرصت را می دهد تا برای ثبت نام به عنوان پرستار ثبت نام شده در آژانس تنظیم بهداشت پزشکان استرالیا (AHPRA) اقدام کنند. طول دوره 1.5 تا 2 سال برای تکمیل دیپلم پرستاری می باشد اما بسته به کالج یا آموزشگاه دارد و شامل حدود 400 ساعت دوره بالینی است.

الزامات واجد شرایط بودن

لیسانس پرستاری

این دوره شما را برای آینده به عنوان یک پرستار ثبت نام شده در یک محیط مراقبت های بهداشتی آماده می کند. موضوعات شامل ارزیابی سلامت، فیزیولوژی، مباحث حقوقی و تخصصی، اصول تحقیق و غیره هستند. تحصیل در لیسانس پرستاری به شما این فرصت را می دهد تا برای ثبت نام به عنوان یک پرستار ثبت نام شده با آژانس تنظیم پزشکان بهداشت استرالیا (AHPRA) اقدام کنید.

طول دوره

3 سال تمام وقت یا معادل نیمه وقت برای تکمیل کارشناسی پرستاری.

شناخت یادگیری قبلی

علاوه بر دانشگاهیان، دانشجویان بین المللی همچنین می توانند با تجربه بالینی و ثبت نام به عنوان یک پرستار در خارج از کشور را داشته باشند تا طول دوره لیسانس شما را کوتاه کنند.

الزامات واجد شرایط بودن

نکته مهم: اینتیک های این دوره برای ماه فوریه و ژوئیه پذیرش دارد. این یک برنامه بسیار پر تقاضا است و ظرفیت برای برنامه های مختلف به سرعت تمام می شود.

 

دوره کارشناسی ارشد پرستاری

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در رشته پرستاری در استرالیا نیز بسیار محبوب است. این دوره برای فارغ التحصیلان لیسانس پرستاری و یادگیری نحوه کار با سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی و برای ارائه مراقبت از بیمار که مهارت های رهبری در پرستاری را توسعه می دهد طراحی شده است. برخی از دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی متقاضی کارشناسی ارشد پرستاری، از جمله پرستاری و علوم پرستاری، تخصص دارند. طول دوره 2 سال تحصیلی تمام وقت یا چهار سال پاره وقت می باشد.

مدارک:

بورس های تحصیلی مبتنی بر شایستگی بسته به ارائه دهندگان برای دوره های کارشناسی ارشد پرستاری در دسترس است. به عنوان مثال، بعضی از دانشگاه ها ممکن است برای مدت دوره 20٪ هزینه را کاهش دهند.

کارشناسی ارشد در رشته پرستاری برای ماه های فوریه و ژوئیه پذیرش دارد. این یک برنامه بسیار پر تقاضا است و ظرفیت برای برنامه های مختلف به سرعت تمام می شود.

شرایط لازم برای کار پرستاری در استرالیا

اگر شما یک پرستار یا مامای واجد شرایط بین المللی (IQNM) هستید و علاقه مند به کار در استرالیا هستید، مهم است که اطلاعات مهم زیر را در مورد مهاجرت به استرالیا و ثبت نام و استخدام به عنوان یک پرستار یا ماما در استرالیا بررسی کنید. برای کار به عنوان پرستار یا ماما در استرالیا، باید درخواست خود را ارسال کنید و در هیئت پرستاری و مامایی استرالیا (NMBA) ثبت نام کنید. مرحله دوم پس از ثبت درخواست برای پرستاری، اخذ ویزای استرالیا می باشد. این دو فرایند کاملاً جدا از هم هستند و موفقیت در مرحله اول، مرحله ویزا را به طور خودکار تضمین نمی کند. توصیه می شود که تا زمانی که برای ثبت نام در NMBA درخواست نکردید و تأیید نشدید، هیچ تصمیم برگشت ناپذیری مانند استعفا از کار فعلی یا انتقال به استرالیا نگیرید. بازه زمانی رسیدگی به درخواست شما برای ثبت نام، به درخواست شما بستگی دارد.

پرستاری در استرالیا – در سه مرحله

مرحله 1 - آیا شرایط و تجربه شما با شرایط هیئت پرستاری و مامایی استرالیا مطابقت دارد؟

برای اینکه اجازه کار به عنوان پرستار داشته باشید، و قبل از اینکه بتوانید برای مهاجرت به استرالیا بر اساس اینکه شما یک پرستار هستید را در نظر بگیرید، باید شرایط ثبت نام در هیئت پرستاری و مامایی استرالیا (NMBA) و آژانس تنظیم پزشكان بهداشت استرالیا AHPRA را داشته باشید.

چند معیار وجود دارد که در ارزیابی درخواست شما برای ثبت نام استفاده می شود:

شما باید طیف وسیعی از اسناد “اثبات هویت” را ارائه دهید از جمله:

اثبات هویت

مهارت در زبان انگلیسی

شما باید نمره لازم را در یکی از سیستم های تست زبان بین المللی انگلیسی (IELTS)، (OET)، (PTE)، (TOEFL) را نشان دهید.

سابقه شغلی

شما باید مدرکی را در مورد انجام کار به عنوان پرستار یا ماما در پنج سال قبل از ارسال درخواست خود ارائه دهید.

از شما خواسته می شود که منابع تخصصی خود را که می خواهید ارائه دهید، باید دارای معیارهای زیر باشد:

نشان دهید که برای کار در استرالیا مناسب هستید

باید ثابت کنید که قبلاً هیچگونه محاکمه انضباطی اثبات شده ای علیه شما انجام نشده است، هیچ محدودیتی بر اثر ناتوانی ذهنی و جسمی برای شما وجود ندارد، اینکه شما سابقه کیفری ندارید که مانع کار شما به عنوان یک پرستار یا ماما در استرالیا شود.

درخواست خود را برای ثبت در AHPRA ارسال کنید

پس از انجام مراحل اول، درخواست خود را برای ثبت به هیئت پرستاری و مامایی استرالیا ارائه دهید.

دریافت VISA

هنگامی که به عنوان پرستار در AHPRA ثبت نام کردید، برای اجازه کار و زندگی در استرالیا نیاز به VISA دارید. انواع مختلفی از VISA وجود دارد.

 

اگر قادر به پیدا کردن کارفرما باشید، یکی از انواع VISA زیر برای شما مناسب خواهد بود:

اگر توسط کارفرمایان حمایت مالی نشوید، می توانید VISA را تحت مقررات مهاجرت نیروی کار ماهر (GSM) اداره مهاجرت و شهروندی دنبال کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه مهاجرت پرستاران به استرالیا

آیا استرالیا نیز ماند سایر کشور ها برای ورود پرستاران و کادر درمان آزمون برگزار می کند؟

بله تقریبا تمامی کشور ها برای افرادی که مدارک پزشکی و پیرا پزشکی دارند و قصد ورود به بازار کار و یا تحصیل در مقطع بالاتر از مقطع فعلی را دارند آزمون ها و دوره هایی را برگزار می کنند و در صورت قبولی در آن دوره ها و آزمون ها شخص اجازه کار و تحصیل دارد.

مدارک مورد نیاز برای ورود به رشته های پرستاری و مامایی در استرالیا چیست؟

داشتن مدرک دیپلم دوازده ساله و مدرک زبان آیلتس با نمره 7 اصلی ترین شرط برای ورود به رشته پرستاری است اما سایر مدارک مانند سن مناسب، تمکن مالی مورد نیاز، پرداخت هزینه های دانشگاه و… از دیگر شرایط می باشد.

آیا رشته های مربوط به بهداشت و به طور کلی رشته های بهداشتی درمانی، از بازار خوبی در استرالیا برخوردار هستند؟

بله. دولت استرالیا برای افرادی که در این رشته ها تحصیل کرده اند و سابقه شغلی دارند، فراخوان جذب نیروی کار را صادر کرده و چشم انداز شغلی برای 5 ساله آینده ارائه کرده است که تا 5 سال آینده 164،000 فرصت شغلی در این رشته ها ایجاد خواهد شد.

حقوق و در آمد پرستاران در استرالیا چقدر است؟

به طور میانگین حقوق و درآمد کارکنان در قسمت های پرستاری در یک سال بین 55،000 دلار تا 60،000 دلار استرالیا می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

مهاجرت کادر درمان به استرالیا

ما همیشه سعی می کنیم تا بهترین پشتیبانی را برای شما داشته باشیم

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هرگونه مهاجرت و گرفتن راهنمایی و مشاوره با متخصصین سایت دکتر مهاجرت از طریق راههای ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

٠٩٠٥٨٣٩٧٢١٤ و یا با ایمیل ما در تماس باشید info@doctormohajerat.com

image
image
image
image