مهاجرت کادر درمان به سوئد آپدیت ۲۰۲۳

مهاجرت کادر درمان به کشور سوئد

مهاجرت کادر درمان به سوئد یکی از مواردی است که توجه مهاجرت کادر درمان به سوئد در سالهای اخیر به خود جلب کرده است. در واقع باید توجه داشته باشید مجموعه سفیران ایرانیان تلاش کرده است تا در این مقاله و دیگر مقالاتی که با عنوان مهاجرت کادر درمان به سوئد منتشر کرده است تمامی اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید در روند تصمیم گیری و انتخاب کشور بهتر و صحیح تر اقدام نمایید . توجه داشته باشید به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به سوئد می توانید به دیگر مقالات ما مراجعه نمایید و اگر خواهان مشاوره تخصصی در زمینه شرایط خود می باشد می توانید از مشاوره ها تلفنی در رابطه با مهاجرت که توسط سفیران ارائه می شود بهرمند گردید.

نکته قابل توجه این است که با توجه به اینکه مهاجرت کادر درمان به سوئد جزو نیازهای اعلام شده توسط وزارت بهداشت سوئد می‌باشد شما عزیزان می توانید تا همین امروز که این مقاله منتشر شده است برای مهاجرت کادر درمان به سوئد  اقدام نمایید.

 

با در نظر گرفتن تغییر قوانین مهاجرتی کشور سوئد پیشنهاد می شود پیش از تصمیم گیری حتما با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید تا از آخرین تغییرات این پروسه مطلع گردید.

اطلاعات تکمیلی درباره کشور سوئد

کشور سوئد جزء پنچ کشور وسیع اروپا محسوب می شود و در شمال اروپا قراردارد، به دلیل موقعیت جغرافیایی این کشور از آب و هوای سرد خشکی برخوردار است. بیشتر بخش مساخت کشور سوئد از جنگل و مراتع پوشیده شده است، دین اکثریت جمعیت کشور سوئد مسیحیت پروتستان لوتری است. زبان رسمی سوئد این کشور  سوئدی می باشد، البته اکثر مردمان کشور سوئد از دانش زبان انگلیسی برخوردار هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت به سوئد روی لینک کلیک کنید.

پایتخت کشور سوئد، استکلهم است که بیشترین جمعیت در این شهر زندگی می کنند، شهرهای مهم سوئد : استکلهم، گوتنبرگ، اوپسالا، مالمو، لوند، وستروس.

کشور سوئد از لحاظ رفاه اقتصادی در چند ساله اخیر با رشد چشمگیری مواجه شده است، به همین دلیل همه ساله افراد زیادی برای پیشرفت کار و تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند، نرخ بیکاری دراین کشور بسیار ناچیز است. و فرصت شغلی مساعدی برای افراد مهاجر در کشور سوئد فراهم شده است.

از اساسی ترین مواردی که در کشور سوئد به آن پرداخته می شود توجه به بخش بهداشت و درمان و حقوق خانواده می باشد. طبق اعلام وزارت بهداشت سوئد در این کشور مشکل کمبود کادر درمان وجود داشته و دولت قصد دارد این کمبود خود را با استفاده از نیروهای متخصص دیگر کشورها تامین نماید . اعزام کادردرمان به کشور سوئد عنوان مطلبی است که شما عزیزان در مورد آن بسیارعلاقه مند هستید و دارای شرایط بسیار ساده و مناسب هست.

دوره یکساله زبان سوئدی در کشور سوئد

برای مهاجرت کادر درمان به کشور سوئد بعد از اخذ تاییدیه مدارک از وزارت بهداشت این کشور باید گفت شما باید در دوره های زبان سوئدی که در این کشور اجرا می شود شرکت کنید . کادر درمان اعم از پزشکان، پرستاران، روانشناسان و سایر رشته های کادر درمان در این دوره زبان سوئدی شرکت می نمایند تا بتوانند مدرک زبان C1  را دریافت نمایند، لذا پس ازدریافت مدرک زبان باید امتحانات مربوطه را گذرانده و سپس وارد دوره  premedical می شوند، مدت این دوره بسته به رشته از 3 تا 6 ماهه است که در این دوره حقوق دریافت می نمایند، همچنین پس از گذراندن این دوره premedical می توانند در کلینیک مشغول کار شوند.

مراحل ورود کادر درمان به کشور سوئد

در کشور سوئد توجه به بهداشت درمان از اهمیت زیادی برخوردار است به همین دلیل فرصت مناسبی همراه با شرایط زندگی مساعدی برای پزشکان و کادر درمان در کشور سوئد فراهم شده است، شرایط اخذ اقامت دائم سوئد برای پزشکان این است کادر درمان می توانند پس از ۳ الی ۴ سال کار کردن در این کشور و پرداخت بیمه و مالیات آن را را اخذ نمایند.

مزایای گذراندن دوره های زبان سوئدی در کشور سوئد:

لیست رشته های کادر درمان کشور سوئد

  1. پزشک عمومی
  2. دندانپزشک
  3. داروساز
  4. پرستار
  5. روانشناس
  6. ماما
  7. متخصص تغذیه
  8. فیزیوتراپیست

البته تعداد این رشته ها دقیقا ۲۱ عدد می باشد که تقریبا شامل اغلب رشته های درمانی می باشند نظیر کارشناس علوم آزمایشگاهی و

مراقبت های اولیه در سوئد:

در کشور سوئد مراقبت های بهداشتی و پزشکی بر حسب مراقبت های اولیه شناخته شده است، مراقبت های اولیه PHC عبارتند از خدمات بهداشت ضروری که بر اساس روش های علمی نهاده شده است و از نظر علمی تایید شده است که در دسترس عموم قرار دارد.

خدمات مراقبت های اولیه پزشکان عمومی شامل: بررسی وضعیت بیمار و درمان  عمومی بیماری ها می باشد. در صورتی که در کشور سوئد پزشک عمومی تشخیص دهد که شما به درمان تخصصی نیاز دارید شما را به یک جراح یا ارتوپد معرفی می کند. لازم به ذکر است که مراقبت های بهداشتی و پزشکی توسط پزشکان حرفه ای و سایر کادر درمان ارائه می شود.

در مورد هزینه های بخش درمان در سوئد باید گفت، که هزینه بیمار در هر منطقه متفاوت است، به طور کلی برخی از ویزیت ها رایگان است، همانند مراقبت های بهداشتی کودک و مدرسه و همچنین مراقبت های بهداشت سالمندان به صورت رایگان امکان پذیر است.

مراقبت های تخصصی در سوئد

مراقبت های تخصصی در سوئد به مراقبت هایی گفته می شود که اقدامات پزشکی ویژه تری را نسبت به آنچه که در مراقبت های اولیه در دسترس است، نیاز دارند.

قبل از ارجاع به مراقبت های ویژه باید مراقبت های اولیه توسط یک پزشک عمومی انجام شود، در غیر این صورت عدم مراجعه به پزشک عمومی باعث می شود که با هزینه های زیادی مواجه شوید.

ارائه مراقبت های تخصصی در کشور سوئد  به عنوان مراقبت های پزشکی ویژه ملی شناخته شده است، در این کشور، به دلیل حفظ بالاترین کیفیت مراقبت و استفاده بهینه از منابع موجود فقط یک یا دو بیمارستان مجاز به ارائه خدمات بسیار تخصصی هستند؛ همچنین شورای ملی بهداشت و رفاه مشخص می کند که چه نوع مراقبتی کاملا به صورت تخصصی در نظر گرفته شده است و چه مراقبت های ویژه ای در چه شهرستانی انجام می شود.

 تجویز دارو در کشور سوئد یا وسایل پزشکی به صورت دیجیتالی انجام می شود و درصورتی که نسخه ای از کشور محل اقامت خود دارید و قصد دارید در داروخانه سوئد تهیه کنید از پزشک خود در خصوص امکان ارائه نسخه به صورت دیجیتالی پرس و جو کنید تا آگاهی های لازم را دریافت نمایید.

مراجعه به دندان پزشکی در سوئد

مراجعه به دندان پزشکی در سوئد نیز بخشی از درمان پزشکی محسوب می شود، مراقبت های دندانپزشکی در کشور سوئد به مراقبتهای اولیه و تخصصی تقسیم نمی شود و توسط دندانپزشکان ( عمومی) ارائه می شود.

خدمات مراقبت از دندان در کلینیک دندانپزشکی در سوئد به دو صورت ارائه می شود:

  1. خصوصی
  2. دولتی

مراقبت های عمومی دندان در هر منطقه از کشور سوئد وجود دارد، که به طور کلی به عنوان خدمات عمومی دندانپزشکی شناخته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه های مراقبت از دندان، با کمون هر شهر تماس حاصل نمایید.

در کشور سوئد اکثر داروهایی که برای نوجوانان زیر سن ۱۸ سال تجویز می شود را صورت رایگان می توان تهیه کرد، اما در خصوص داروهایی که با نسخه تهیه می شود، می توان گفت بابت تامین دارو باید حدود مبلغ ۵۰ کرون سوئدی پرداخت نمایید، البته توجه داشته باشید داروهای نسخه ای با قیمت بیشتری هم وجود دارد.

هزینه زندگی در کشور سوئد برای کادر درمان

در سال ۲۰۲۱ فرصت ایده آلی برای مهاجرت کادر درمان به کشور سوئد مهیا شده است؛ مهاجرت کادر درمان به کشور سوئد علاوه بر برخورداری از کیفیت بالای زندگی، امنیت رفاهی، امکان ارتقاء شغل با درآمد دلخواه را برایتان میسر می باشد.

خیلی از افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند می خواهند قبل از اقدام به مهاجرت خود تمام هزینه های زندگی را برآورد کنند، اما توجه داشته باشید که برای هزینه های زندگی در کشور سوئد نمی توان رقم بخصوصی اعلام نمود، هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ کشور سوئد همانند استکلهم که پایتخت این کشور است نسبت به گوتنبرگ و اوپسالا.. گرانتر است، هزینه های ماهانه در استکلهم بدون در نظر گرفتن اجاره خانه برای یک نفر حدود ۱۰۰۰۰کرون می باشد.

به طور کلی هزینه زندگی در کشور سوئد  تقریبا ۳۰ تا ۴۰ درصد از ایران بیشتر میباشد.  بنابراین اگر در ایران سطح زندگی شما A  هست و ماهیانه ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان هزینه می کنید، اگر بخواهید همین سطح زندگی را در سوئد داشته باشید باید ماهیانه ۱۴٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان هزینه نمایید.

البته توجه داشته باشید، ما در خصوص هزینه های مهاجرت کادر درمان به کشور سوئد مطلق صحبت نمی کنیم و با توجه به هزینه های جانبی هر شخص میزان مخارج زندگی متفاوت می باشد.

توجه نمایید، به دلیل جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد و موسسات از مطالب دست اول و مفید وبسابت موسسه حقوقی بین المللی دکتر مهاجرت، خواهشمند است به منظور کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

مزایای مهاجرت کادر درمان به کشور سوئد:

نکته مورد توجه: کیفیت و رفاه زندگی، بهداشت فردی، امنیت اقتصادی، توجه به حقوق خانواده از مهمترین مزیت های زندگی در کشور سوئد است.

مهاجرت پزشکان به کشور سوئد

کشور سوئد یکی از کشورهای توسعه یافته جهان شناخته شده است، که از لحاظ اقتصادی در وضعیت پایداری قرار دارد. در خصوص مهاجرت به کشور سوئد می توان گفت که به دلیل ثبات اقتصادی، توجه به بهداشت و درمان ، بسیاری از مهاجران به خصوص پزشکان به این کشور علاقه مند شده اند، لذا شرایط کار و زندگی پزشکان در کشور سوئد نسبت به سایر مشاغل تا حد زیادی تفاوت دارد و باتوجه به جایگاه شغلی پزشکان در سوئد دارند، این قشر از میزان حقوق بیشتری برخوردار هستند، میزان حقوق دریافتی پزشکان در کشور سوئد حدود ۵۰ الی ۱۲۰.۰۰۰ کرون سوئدی می باشد، که این میزان حقوق دریافتی به سابقه کاری پزشکان نیز بستگی دارد. حدود ۳۵۰۰۰ پزشک در درمانگاه های کشور سوئد مشغول کار هستند. ساعت کاری پزشکان در کشور سوئد حدود ۴۸ ساعت در هفته است.

یکی از اساس ترین موارد  جهت کار در کشور سوئد، برخورداری از دانش زبان سوئدی است، پزشکان و کادر درمان ایرانی برای کار در این کشور لازم است که به زبان سوئدی تسلط کامل داشته باشند.

به طور کلی برای مهاجرت کادر درمان به کشور سوئد برخورداری از دانش زبان سوئدی امتیاز بالایی دارد که این امر باعث می شود روند کاری کادر درمان هر چه سریعتر انجام شود.

ارزیابی مدارک پزشکان برای مهاجرت به کشور سوئد

به طور کلی مدارک مورد نیاز پزشکان اعم از مدارک هویتی، مدارک تحصیلی همراه با سوابق کاری خود را به شورای ملی سلامت رفاه کشور فرستاده می شود؛ ارزیابی مدارک پزشکی به این صورت است که آیا یک پزشک ایرانی از دانش پزشکی سوئد به میزان کافی برخوردار است یا خیر. پس از بررسی این روند از سوی شورای ملی سلامت و رفاه سوئد پاسخی به متقاضی داده می شود، لذا مدارک ارسالی پزشکان به شورای ملی سلامت و رفاه سوئد به شرح زیر است:

لازم به ذکر است، در صورت داشتن مدرک تخصص ارائه اصل مدارک به همراه کپی ضرورت دارد.

گذراندن آزمون پزشکی و انترنی

پزشکان در کشور سوئد پس از تایید مدارک لازم و میزان سنجش دانش پزشکی توسط شورای ملی سلامت و پس از پذیرفتن در آزمون تخصصی پزشکی وارد دوره انترنی می شوند، دوره انترنی همان میزان برخورداری از دانش پزشکی در کشور سوئد است، مدت این دوره حدود ۱۸ ماه است.

گذراندن دوره کارآموزی پزشکان در کشور سوئد

مدت دوره کارآموزی پزشکان در کشور سوئد ۳ الی  ۶ ماه می باشد، که در طول این دوره حدود ۳۵۰۰۰ کرون سوئدی بابت حقوق دریافت می نمایند.

مدت کارآموزی پزشکان  حدود ۶ ماه می باشد، که به طور پیوسته در درمانگاه مشغول کار تخصص خود می شوند، در نتیجه هدف از گذراندن دوره کارآموزی کسب دانش پزشکی کشور سوئد می باشد، که بتوانند بعد از اتمام این دوره مجوز کار در این کشور دریافت نمایند.

ویزا همراه برای مهاجرت پرستاران به کشور سوئد

پرستارانی که قصد مهاجرت به کشور سوئد را دارند، می توانند ویزا همراه برای خانواده خود که شامل همسر و فرزند زیر ۱۸ سال است اخذ نمایند، و همزمان با ورود خود همراهان خود هم وارد این کشور کند، چنانچه متقاضی دارای فرزند بالای سن ۱۸ سال دارد، اگر اداره مهاجرت کشورسوئد صلاحیت فرزند آنها را تایید کرد می تواند ویزا همراه دریافت نماید، همچنین همراهان پرستاران می توانند جواز کار کشور سوئد بدست آورند و در زمان ورود به کشور سوئد به صورت تمام وقت مشغول کار شوند.

پرستاران متاهلی که قصد دارند، با همراهان خود به کشور سوئد مهاجرت کنند، همراهان آنها می توانند از تحصیل رایگان در کشور سوئد بهره مند شوند.

مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت پزشکان و کادر درمان به کشور سوئد

استخدام کادر درمان در سوئد

استخدام کادر درمان در سوئد یکی از مواردی است که توجه استخدام کادر درمان در سوئد در سالهای اخیر به خود جلب کرده است . در واقع باید توجه داشته باشید مجموعه سفیران ایرانیان تلاش کرده است تا در این مقاله و دیگر مقالاتی که با عنوان استخدام کادر درمان در سوئد منتشر کرده است تمامی اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید در روند تصمیم گیری و انتخاب کشور بهتر و صحیح تر اقدام نمایید . توجه داشته باشید به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به سوئد می توانید به دیگر مقالات ما مراجعه نمایید و اگر خواهان مشاوره تخصصی در زمینه شرایط خود می باشد می توانید از مشاوره های تلفنی در رابطه با مهاجرت که توسط سفیران ارائه می شود بهرمند گردید .

سوالات متداول

  1. آیا تحصیل برای فرزندان کادر درمان در کشور سوئد رایگان است؟

بله، فرزندان کادر درمان می توانند به صورت کاملا رایگان در کشور سوئد تحصیل نمایند.

 

  1. آیا برای مهاجرت کادر درمان به کشور سوئد ارائه مدرک زبان سوئدی ضرورت دارد؟

خیر، ارائه مدرک زبان انگلیسی یا مدرک زبان سوئدی جهت دریافت ویزا کادر درمان به کشور سوئد الزامی نمی باشد.

 

  1. اولین مرحله برای مهاجرت کادر درمان به کشور سوئد چیست؟

سوابق کاری و ترجمه مدارک تحصیلی کادر درمان  به اداره نظام پزشکی سوئد ارسال می شود.

 

  1. چه کشورهایی با کمبود نیروی پرستار مواجه شده اند؟

کشور سوئد و دانمارک جزء کشورهای اروپایی هستند، که در کلینیک ها و بیمارستان های خود به پرستاران زیادی نیاز دارند و کمبود نیرو فرصت مساعدی را از لحاظ پیشرفت کاری و زندگی برای مهاجرت کادر درمان فراهم شده است.

 

 

 

  1. آیا امکان اخذ اقامت دائم برای پزشکان و کادردرمان به کشور سوئد میسر است؟

بله، در صورتی که پزشکان وکادر درمان مجوز کارکشور سوئد را اخذ نمایند، پس از ۳ الی ۴ سال کارکردن و پرداخت بیمه می توانند اقامت دائم کشور سوئد را بدست آورند.

 

 

 

 

 

مهاجرت کادر درمان به سوئد

ما همیشه سعی می کنیم تا بهترین پشتیبانی را برای شما داشته باشیم

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هرگونه مهاجرت و گرفتن راهنمایی و مشاوره با متخصصین سایت دکتر مهاجرت از طریق راههای ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

٠٩٠٥٨٣٩٧٢١٤ و یا با ایمیل ما در تماس باشید info@doctormohajerat.com

image
image
image
image