مهاجرت داروسازان به استرالیا

به دلیل کمبود داروساز در استرالیا راه برای مهاجرت و اشتغال داروسازان بین‌المللی هموار شده است. مهاجرت داروساز به استرالیا یکی از بهترین گزینه‌ها برای داروسازان بین‌المللی برای اخذ ویزای اقامت این کشور هست. کمبود روزافزون داروساز، فضای مناسبی را برای کار وزندگی برای فارغ‌التحصیلان این رشته فراهم کرده است. وضعیت و مراحل مهاجرت داروسازان به استرالیا و همچنین شرایط کار داروسازان در استرالیا مواردی است که در این مقاله از دکتر مهاجرت به آن پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

امکان اقامت دائم برای داروسازان وجود دارد، این امکان به لطف زیر کلاس‌های 494 و 191 ویزا استرالیا است.

فرآیند مهاجرت برای داروسازان استرالیا

ثبت‌نام در انجمن داروسازی

درخواست برای ویزا 494

قبولی در آزمون شورای داروسازی

شرکت در یک دوره تحت نظارت

 

ثبت‌نام در انجمن داروسازان استرالیا

همه داروسازان شاغل باید در هیئت داروسازی استرالیا (AHPRA) ثبت‌نام کنند. همچنین ممکن است از شما خواسته شود که یک بررسی عدم سو پیشینه انجام دهید. این بررسی توسط. ICHC انجام می‌شود و به مدت سه ماه از تاریخ صدور اعتبار دارد. داوطلبان تا زمانی که این موارد را تکمیل نکرده باشند نمی‌توانند ثبت‌نام کنند.

 

درخواست برای ویزا 494

ویزای 494 منطقه‌ای (موقت) با حمایت کارفرمای ماهر اکنون برای داروسازان خارج از کشور برای مهاجرت به استرالیا با یک مسیر اقامت دائم در دسترس است. برای این کار، داروسازان باید شغل مناسبی را نزد کارفرمایی بیابند که دارای تأییدیه از سازمان صدور گواهی منطقه در منطقه است. علاوه بر این، شرایط زیر باید رعایت شود:

کارفرما و منطقه‌ی کار باید در یک ناحیه بجز ملبورن و سیدنی باشد.

این موقعیت کاری باید تمام‌وقت باشد و به مدت سه سال اعتبار داشته باشد تا زمانی که نامزد برای ویزای 191 برای اقامت دائم درخواست دهد.

شغل متقاضی باید در لیست مشاغل باشد وجود داشته باشد.

متقاضیان همچنین باید کمتر از 45 سال سن داشته باشند، حداقل سه سال سابقه کار تمام‌وقت و مرتبط داشته باشند و قبل از ثبت‌نام (IELTS 6.0) داشته باشند.

 

قبولی در آزمون شورای داروسازی استرالیا

ساختار ارزیابی مهارت شامل گذراندن  بررسی اولیه واجد شرایط بودن و قبولی در آزمون ارزیابی دانش علوم دارویی (KAPS) است. هزینه آزمون و تست واجد شرایط بودن به ترتیب 1290 دلار استرالیا و 2140 دلار استرالیا است.

داروسازان متقاضی باید آزمون ارزیابی شایستگی داروسازان خارج از کشور (CAOP) را پشت سر بگذارند.  هزینه آزمون و تست واجد شرایط بودن به ترتیب 1290 دلار استرالیا و 1870 دلار استرالیا است.

 

شرکت در یک دوره تمرین تحت نظارت داروسازان

پس از احراز تمامی شرایط فوق، داوطلبان می‌توانند با کارفرمای جدید خود دوره تحت نظارت خود را در استرالیا را تکمیل کنند. پس از تکمیل 75 درصد از ساعات تمرین، داوطلبان در هر دو حوزه صلاحیت و دانش می‌توانند در ارزیابی ثبت‌نام توسط هیئت داروسازی شرکت کنند.

 

فرآیند درخواست اقامت دائم استرالیا برای داروسازان

پس از احراز شرایط فوق، داوطلبان می‌توانند برای ویزای اقامت دائم Skilled Regional 191 اقدام کنند. داروسازان علاقه‌مند می‌توانند پس از سه سال درخواست دهند، اگرچه ویزای 494 به مدت پنج سال معتبر است. داروسازان برای واجد شرایط بودن نیازی به نامزدی کارفرما ندارند. این ویزا به داروسازان اجازه می‌دهد که به‌طور دائم در استرالیا بمانند و کار کنند.

معادل‌سازی مدرک برای داروسازان استرالیا

برای کسانی که قصد مهاجرت

دارند معادل‌سازی مدرک ضروری است.

متقاضیان موردنظر باید در هیئت داروسازی ثبت‌نام کنند و

بعد از قبولی در آزمون موردنظر مدرک آن‌ها معادل‌سازی می‌شود.

مدارک مورد نیاز:

کپی مدرک لیسانس داروسازی معتبر (ترجمه رسمی به زبان انگلیسی)

کپی ریزنمرات یا کارنامه تحصیلی

پاسپورت بین‌المللی معتبر

و مدارک هویتی

 

 

مهاجرت داروسازان به استرالیا

ما همیشه سعی می کنیم تا بهترین پشتیبانی را برای شما داشته باشیم

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هرگونه مهاجرت و گرفتن راهنمایی و مشاوره با متخصصین سایت دکتر مهاجرت از طریق راههای ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

٠٩٠٥٨٣٩٧٢١٤ و یا با ایمیل ما در تماس باشید info@doctormohajerat.com

image
image
image
image