تحصیل در کشور کره جنوبی

پیشرفت بزرگی که کره جنوبی در سال‌های اخیر به دست آورده است، این کشور را به یکی از مهم‌ترین مقاصد مهاجرتی در میان کشورهای آسیایی تبدیل کرده است. پیشرفت  سریع و ارتقای سطح علمی دانشگاه‌های این کشور تمایل به تحصیل در این کشور را افزایش داده و باعث شده تا دانشجویان زیادی از سراسر دنیا  برای پذیرش از دانشگاه‌های کره جنوبی اقدام کرده و در آنجا تحصیل کنند. در این مقاله از وب‌سایت دکتر مهاجرت ما قصد داریم وضعیت آموزشی این  کشور را بررسی کنیم.

در این مقاله میخوانید:

شرایط تحصیل در کره جنوبی در مقطع کارشناسی

تحصیل کارشناسی ارشد در کره جنوبی

تحصیل در کره جنوبی در مقطع دکترا

بورسیه تحصیلی در کره جنوبی

کار دانشجویی در کره جنوبی

 

مزایای تحصیل در کره جنوبی

مزایای تحصیل در کره جنوبی مقرون‌به‌صرفه بودن شهریه دانشگاه (حدود 1500 تا 20000 دلار آمریکا) است. البته هزینه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور بسته به رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود همچنین گرفتن بورسیه تحصیلی ارزان یا رایگان از دیگر مزایای تحصیل در کره جنوبی است.

شرایط تحصیل در کره جنوبی در مقطع کارشناسی

کره جنوبی یکی از بهترین کشورهای آسیایی برای آموزش است و  در سطح علمی دارای رتبه بالایی است. امکان تحصیل در مقطع  کارشناسی در کره جنوبی در رشته‌های مختلف مانند پزشکی، مهندسی، هنر و علوم اجتماعی وجود دارد و مدت‌زمان تحصیل در این رشته بسته به رشته از حدود سه تا چهار سال می‌باشد.

تحصیل کارشناسی ارشد در کره جنوبی

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کره جنوبی راهی عالی برای ورود به فرصت مطالعاتی متنوع و جذاب در  مجموعهٔ از بهترین دانشگاه‌های جهان است. حدود 30 درصد از برنامه‌های تحصیلی در کره جنوبی به زبان انگلیسی ارائه می‌شود که یک نکته مثبت در این زمینه است و شما می‌توانید از این فرصت‌ها استفاده کنید.

تحصیل در کره جنوبی در مقطع دکترا

تحصیل در مقطع دکترا در کره جنوبی بسته به رشته کارشناسی ارشد ممکن است نیاز به تکمیل آموزش‌های تحقیقاتی باشد.شرایط صلاحیت برای پذیرش در برنامه‌های دکترا متفاوت است و فردی که متقاضی تحصیل در مقطع دکتری در کره جنوبی است باید مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن را در رشته مربوطه به پایان رسانده باشد.

بورسیه تحصیلی در کره جنوبی

باتوجه‌به سطح علمی دانشگاه‌های این کشور، دولت کره جنوبی بورسیه‌های تحصیلی و برنامه‌های بودجه ویژه‌ای را برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته است. بورسیه‌های تحصیلی کره جنوبی بسیار رقابتی هستند. درصورتی‌که متقاضی بورسیه دارای رزومه تحصیلی و نمرات عالی باشد، می‌تواند نیمی از هزینه‌های خود را با حمایت و پشتیبانی بورسیه دریافت کند. حداقل هزینه زندگی برای یک دانشجو 1200 دلار در ماه است.

کار دانشجویی در کره جنوبی

اگر قصد دارید در کنار تحصیل به‌صورت نیمه‌وقت مشغول به کار شوید کشور کره جنوبی  گزینه‌های متعددی را برای دانشجویان در نظر گرفته است. دانشجویانی که برای تحصیل در کره جنوبی به این کشور مهاجرت می‌کنند پس از 6 ماه می‌توانند در حین تحصیل در کره جنوبی از اداره کار این کشور مجوز کار گرفته و هفته‌ای 20 ساعت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به‌صورت نیمه‌وقت شروع به کار کنند. برای دانشجویان دکتری لازم به ذکر است که 30 ساعت کار پاره‌وقت در هفته پس از اخذ مجوز کار پس از شش ماه مجاز خواهد بود.

به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی و دانشجوی جویای کار، می‌توانید با جستجو در اینترنت، مشاهده آگهی‌های روزنامه، دفاتر کاریابی شغل مناسبی پیدا کنید.

کارفرمایان در کره جنوبی تمایل دارند افرادی با ویزای معتبر و مجوز اقامت در کره استخدام کنند، بنابراین ابتدا باید از دانشگاه و وزارت کار مجوز کار دریافت کنید. اگر متقاضی بتواند در حین تحصیل شغلی پیدا کند، می‌تواند ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری کند.

 

مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی

ما همیشه سعی می کنیم تا بهترین پشتیبانی را برای شما داشته باشیم

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هرگونه مهاجرت و گرفتن راهنمایی و مشاوره با متخصصین سایت دکتر مهاجرت از طریق راههای ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

٠٩٠٥٨٣٩٧٢١٤ و یا با ایمیل ما در تماس باشید info@doctormohajerat.com

image
image
image
image