مهاجرت دندانپزشکان به انگلستان

آیا تابه‌حال به مهاجرت فکر کردهاید؟ انگلستان یکی از مقاصد اصلی مهاجرت پزشکان و دندان‌پزشکان است. در این مقاله راهنمای لازم در مورد مهاجرت دندانپزشکان به این کشور ارائه شده است. تا انتهای مقاله همراه تیم دکتر مهاجرت باشید.

در این مقاله میخوانیم:

مراحل شروع مهاجرت دندان‌پزشکان به کشور انگلستان

نحوه ثبتنام در سایت GDC

مدارک موردنیاز برای مهاجرت به انگلستان دندانپزشکان به انگلستان

معرفی آزمون ORE برای مهاجرت دندانپزشکان به انگلستان

مباحث آزمون ORE به دو بخش تقسیم می‌شود:

نحوهٔ درخواست ثبت نام برای آزمون ORE

ویزا برای مهاجرت دندان‌پزشکان به انگلستان

 مراحل شروع مهاجرت به انگلستان برای دندان‌پزشکان

دریافت مدارک: برای شروع فرایند مهاجرت، شما باید تمامی مدارک موردنیاز را جمع‌آوری کنید. این مدارک ممکن است شامل مدارک تحصیلی، گواهی حرفه‌ای، تجربه کاری و مدارک مربوط به زبان انگلیسی مانند گواهی آیلتس باشد.

ثبتنام در سایت GDC: شما باید به سایت مراجعه کنید و درخواست ثبتنام خود را ارسال کنید که در ادامه مقاله نحوه ثبتنام در سایت را به طور کامل توضیح دادهایم.

آزمونهای صلاحیت: بعد از ثبتنام، شما باید آزمونهای صلاحیت مرتبط با حرفه دندانپزشکی را پاس کنید. این آزمونها ممکن است شامل آزمونهای تئوری و عملی باشد.

مجوز کار: پس از گذراندن آزمونهای صلاحیت، شما باید مجوز کار از شورای دندانپزشکی انگلستان دریافت کنید. این مجوز به شما اجازه می‌دهد تا بهصورت قانونی در انگلستان بهعنوان دندانپزشک فعالیت کنید.

تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی: برای  مهاجرت  در رشته دندانپزشکی  به انگلستان، ممکن است نیاز به تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی داشته باشید.

اقامت و ویزا: برای اقامت در انگلستان، شما نیاز به یک ویزا دارید. ممکن است بسته به وضعیت شما، نوع ویزای که برای شما مناسب است متفاوت باشد.

نحوه ثبتنام در سایت GDC

می‌توانید از طریق eGDC فرم درخواست ارزیابی آنلاین را با انتخاب «درخواست برای ثبتنام» درخواست کنید. لطفاً توجه داشته باشید، از شما خواسته میشود تا پرسشنامه مسیر ثبتنام را تکمیل کنید. پس از تکمیل فرم آنلاین، 10 روز کاری لازم است تا اطلاعات شما ارزیابی شود.

 برای ثبتنام در سایت بهعنوان یک دندانپزشک شما باید مراحل زیر را انجام دهید:

برای شروع، به وب‌سایت رسمی سازمان دندانپزشکان انگلستان مراجعه کنید. آدرس وب‌سایت بهصورت زیر است: www.gdc-uk.org

ایجاد حساب کاربری: در صفحه اصلی وب‌سایت، به بخش "Register" یا "Create an account" بروید. در اینجا ممکن است بخواهند اطلاعات شخصی و ایمیل خود را وارد کنید تا یک حساب کاربری برای شما ایجاد شود.

تکمیل فرم ثبتنام: پس از ایجاد حساب کاربری، به بخش "MyGDC" یا "My Account" وارد شوید. در اینجا باید یک فرم ثبتنام جامع را تکمیل کنید. این فرم شامل اطلاعات شخصی، تحصیلات، تجربه کاری، مهارتهای فنی و دیگر جزئیات مربوط به حرفه دندانپزشکی شماست.

  ثبت مدارک و مستندات: همچنین باید مدارک و مستنداتی را که اثبات تحصیلات، تجربه کاری و مهارتهای شمارا نشان می‌دهند، بارگذاری کنید. این ممکن است شامل رزومه، گواهی‌نامه‌های تحصیلی، گواهی‌های ثبت کسب‌وکار قبلی، گواهی‌های حرفه‌ای و سایر مدارک مرتبط باشد. همچنین، باید مدارک ترجمه‌شده از مدارکی که به زبان دیگری غیر از انگلیسی هستند، ارائه دهید.

پرداخت هزینه: برای ثبتنام در GDC، هزینه‌ای باید پرداخت کنید. مبلغ دقیق هزینه ثبتنام را می‌توانید در وب‌سایت GDC مشاهده کنید. شما می‌توانید از طریق درگاه پرداختی موجود در وب‌سایت هزینه را پرداخت کنید.

ارسال مدارک: پس از تکمیل فرم ثبتنام و پرداخت هزینه، باید مدارک و اطلاعات ثبتنام خود را به GDC ارسال کنید. این می‌تواند بهصورت آنلاین (از طریق سیستم آپلود وب‌سایت) یا بهصورت پستی با ارسال مستندات به آدرس مربوطه انجام شود.

    بررسی مدارک: پس از دریافت مدارک و اطلاعات شما، GDC آن‌ها را بررسی می‌کند و صحت آن‌ها را تأیید می‌کند. درصورتی‌که همه مدارک و اطلاعات موردنیاز را ارائه کرده باشید و مطابقت داشته باشند، ثبتنام شما تکمیل می‌شود.

    دریافت شماره عضویت: پس از تأیید ثبتنام شما، GDC به شما یک شماره عضویت اختصاص می‌دهد که بهعنوان شناسه حرفه‌ای شما در انگلستان استفاده می‌شود.

مدارک موردنیاز برای مهاجرت دندانپزشکان به انگلستان

برای مهاجرت دندان‌پزشکان به انگلستان، معمولاً مدارک و اسناد زیر و همچنین سابقه کار موردنیاز است:

    مدارک تحصیلی: شما باید مدارک تحصیلی خود را ارائه دهید. این شامل گواهینامه دندانپزشکی است که توسط دانشگاه یا مؤسسه معتبری در کشوری که در آن تحصیلکرده‌اید، صادرشده است.

    ترجمه مدارک: اگر مدارک تحصیلی شما به زبان دیگری غیر از انگلیسی است، باید ترجمه رسمی این مدارک را ارائه دهید. ترجمه باید توسط مترجم معتبر و شناخته‌شده انجام‌شده و صحت آن تأییدشده باشد.

    گواهی حرفه‌ای: شما باید مدارک حرفه‌ای مانند گواهی عضویت در سازمان‌های حرفه‌ای دندانپزشکی کشوری که در آن تحصیلکرده‌اید را ارائه دهید.

گواهی‌نامه زبان انگلیسی: شما باید مهارت مناسبی در زبان انگلیسی داشته باشید. برای اثبات توانایی زبانی خود، باید درکی دال بر قبولی در یکی از آزمون‌های زبان معتبر مانند IELTS یا OET را ارائه دهید.

 

    رزومه و سابقه کار: شما باید رزومه و سابقه کار خود را به همراه جزئیات مربوط به تجربه کاری و محل کارهای قبلی خود ارائه دهید. این شامل نام و آدرس محل کار، تاریخ شروع و پایان همکاری، توضیح درباره وظایف و مسئولیت‌ها، و ممکن است درخواست معرفی از محل کارهای قبلی شما نیز شود.

روند بررسی صلاحیتها چند روز طول میکشد؟

زمانی که درخواست شما ارسال شده است:

آزمونORE  

ORE امتحانی است که دندانپزشکان واجد شرایط خارج از کشور برای ثبتنام در GDC باید آن را بگذرانند.

ORE مهارتها و دانش بالینی دندان‌پزشکان را که مدارک تحصیلی آنها در بریتانیا به رسمیت شناخته نمیشود، آزمایش میکند.

معرفی آزمون ORE برای مهاجرت دندانپزشکان به انگلستان

همان‌طور که در بالا نیز ذکر شد متقاضیان مهاجرت دندانپزشکی در انگلستان میبایست در آزمون ORE شرکت نمایند. از شرایط لازم جهت شرکت در این آزمون داشتن مدرک آیلتس با نمره بالا میباشد. آزمون ORE از دو بخش تشکیل شده است که در ادامه مطلب به آنها اشاره شده است.

بخش اول آزمون ORE1 :ORE

مباحث آزمون ORE به دو بخش تقسیم می‌شود:

    Part 1 (Multiple Choice Question Examination - MCQ):

این بخش شامل 200 سؤال چهارگزینه‌ای است که درباره علوم پایه و علم دندانپزشکی پرسیده می‌شود. این آزمون بهصورت الکترونیکی برگزار می‌شود و مدت‌زمان آن 3 ساعت و 45 دقیقه است.

    Part 2 (Objective Structured Clinical Examination - OSCE):

این بخش شامل ایستگاه‌های کاربردی و بالینی است که مهارت‌های عملی و بالینی دندانپزشک را ارزیابی می‌کند. این آزمون بهصورت عملی برگزار می‌شود و شامل ایستگاه‌های مختلفی مانند درمان بیمار، ارتودنسی، پروتز، جراحی دهان و فک و... است.

 

امتحانات جامع دندانپزشکی (ORE) فقط به زبان انگلیسی برگزار میشود و متقاضیان باید از دانش زبانی کافی داشته باشند.

آزمون آیلتس

IELTS

نمره قبولی امتحان (IELTS) باید 7 بوده و هیچکدام از نمرات چهار مهارت دیگر نباید کمتر از 6.5 و دو سال از آخرین تاریخ امتحان نیز نگذشته باشد.

آزمون OET

یک آزمون بین‌المللی برای افرادی است که قصد دارند در حوزه سلامت در کشورهای انگلیسی‌زبان مشغول کار شوند.

نحوهٔ درخواست ثبت نام برای آزمون ORE

  1. ثبتنام در سایت GDC: ابتدا باید در سایت سازمان دندانپزشکان عملیاتی انگلستان (GDC) به آدرس https://www.gdc-uk.org/ ثبتنام کنید. این ثبتنام شامل ارائه اطلاعات شخصی و حرفه‌ای شما است.
  2. بررسی مدارک: پس از ثبتنام، سازمان GDC مدارک و اسناد شما را بررسی می‌کند. این شامل مدارک تحصیلی، گواهینامه‌ها، سوابق کاری و دیگر مدارک مرتبط است.
  3. معرفی به ORE: پس از بررسی موفقیتآمیز مدارک، سازمان GDC شما را به سامانه ORE معرفی می‌کند. شما از طریق ایمیل معلومات لازم را دریافت خواهید کرد.
  4. ثبتنام در ORE: برای ثبتنام در آزمون ORE، باید به سایت سازمان ORE مراجعه کنید. لینک وبسایت سازمان ORE برای ثبتنام به شرح زیر است: https://www.ore-dentistry.org.uk/
  5. تکمیل فرم ثبتنام: در سایت سازمان ORE، باید فرم ثبتنام را تکمیل کنید. این فرم شامل اطلاعات شخصی، مدارک تحصیلی و سوابق کاری شما است.
  6. پرداخت هزینه ثبتنام: برای تکمیل فرایند ثبتنام، باید هزینه ثبتنام را پرداخت کنید. میزان هزینهبر اساس جزئیات آزمون و سطح شما تعیین می‌شود.
  7. تأیید ثبتنام: پس از تکمیل فرم ثبتنام و پرداخت هزینه، شما یک ایمیل تأیید ثبتنام در آزمون ORE دریافت خواهید کرد. این ایمیل شامل جزئیات مربوط به آزمون، تاریخ و محل برگزاری و سایر اطلاعات مربوطه است.

 ویزا برای مهاجرت دندان‌پزشکان به انگلستان 

برای پزشکان و دندان‌پزشکان که می‌خواهند مهاجرت کنند و در انگلستان کار کنند، ویزای Tier 2 (General) معمولاً استفاده می‌شود. این ویزا به شما اجازه می‌دهد در انگلستان بهعنوان پزشک یا دندان‌پزشک مشغول به کار شوید.

اگر در زمینه مهاجرت در حوزه کادر درمان سؤالی دارید، کافی است با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

 

مهاجرت دندانپزشکان به انگلستان

ما همیشه سعی می کنیم تا بهترین پشتیبانی را برای شما داشته باشیم

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هرگونه مهاجرت و گرفتن راهنمایی و مشاوره با متخصصین سایت دکتر مهاجرت از طریق راههای ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

٠٩٠٥٨٣٩٧٢١٤ و یا با ایمیل ما در تماس باشید info@doctormohajerat.com

image
image
image
image