اخذ پاسپورت کشور آرژانتین با به دنیا آوردن فرزند

 

کشور آرژانتین علاوه بر فوتبال و اسطوره‌های مسی و مارادونا این روزها به دلایل دیگری نیز معوف شده است. تا انتهای مقاله با تیم دکتر مهاجرت همراه باشید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست اورید.

اطلاعات کلی در مورد کشور آرژانتین

زبان اسپانیایی

واحد پولی: پزو (Argentine peso)

پزو، ارز رسمی کشور آرژانتین است.

پزو به 100 سنتاوو (Centavo) تقسیم می‎‌شود.

ارزش پول آرژانتین نسبت به دلار

یک پزو آرژانتین معادل 0.018 دلار آمریکا است.

 

مراقبت‌های زایمان در آرژانتین:

مراقبت‌های بهداشتی، فرصت‌های آموزشی عالی و کیفیت بالای زندگی عوامل هستند که زنان را تشویق می‌کنند تا نوزادان خود را در خارج از کشور به دنیا بیاورند.

محبوب‌ترین کشورها برای گردشگری تولد، کشورهایی هستند که شهروندی حق تولد را به رسمیت می‌شناسند. تعداد این کشورها در سراسر جهان بیش از 30 نفر است و شیلی و آرژانتین در صدر این رتبه بندی قرار دارند. چرا؟ زیرا هر دوی این کشورها نه تنها jus soli (حق خاک) را به رسمیت می‌شناسند، بلکه اخذ اقامت را برای والدین آسان می‌کنند.

آمار و ارقام زاد و ولد در آرژانتین:

نرخ زاد و ولد در آرژانتین در دهه گذشته به طور پیوسته در حال کاهش بوده است. داده‌های سال 2007 نشان داد که میانگین نرخ تولد سالانه در آن زمان 18.6 نوزاد در هر 1000 نفر بود. آرژانتین یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای "گردشگری زایمان" است. قوانین آرژانتین اساساً به هر فردی که در آرژانتین متولد شده است (بدون توجه به میراث والدین یا وضعیت اقامت) این امکان را می‌دهد که به طور خودکار از بدو تولد تابعیت آرژانتینی را کسب کند. این همچنین برای نوزادانی که در جزایر فالکلند (منطقه مورد مناقشه بین آرژانتین و بریتانیا) متولد می‌شوند، اعمال می‌شود.

 

 اطلاعات در مورد امکانات بیمارستان دولتی و خصوصی برای زایمان در آرژانتین:

سیستم پزشکی در آرژانتین به دو بخش دولتی و خصوصی تقسیم می‌شود. بخش بهداشت عمومی از طریق مالیات تأمین می‌شود و برای همه، حتی گردشگرانی که به طور موقت از کشور بازدید می‌کنند، رایگان است. کسانی که از مراقبت‌های بهداشتی عمومی استفاده می‌کنند.

حدود نیمی از ساکنان آرژانتین از خدمات بهداشت عمومی آن استفاده می‌کنند که خدمات رایگان بیمارستانی، پزشکی، دندان‌پزشکی و همچنین توانبخشی رایگان، حمل‌ونقل پزشکی را ارائه می‌دهد. تنها سهم پرداختی مورد نیاز برای نسخه‌های روزانه و بیماری‌های مزمن است. اگر عجله ندارید، دسترسی به این مراقبت جهانی - صرف نظر از وضعیت اقامت شما - خبر خوبی است.

خدمات بهداشتی خصوصی در آرژانتین

خدمات بهداشتی خصوصی آرژانتین یکی از بهترین‌ها در آمریکای جنوبی است. در شهرهای بزرگ مانند بوئنوس آیرس، لاپلاتا، روزاریو، مندوزا، کوردوبا و سالتا، می‌توانید سطح عالی مراقبت‌های حرفه‌ای و امکانات با قیمت مناسب را انتظار داشته باشید. با این حال، در شهرهای کوچکتر و مناطق روستایی، این استاندارد می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

خارجی‌ها می‌توانند با هزینه‌های کمتر از 40 تا 50 دلار در ماه برای برنامه‌های اولیه برای پوشش بهداشتی خصوصی در آرژانتین ثبت‌نام کنند. شما نیازی به ویزا یا وضعیت اقامت خاصی ندارید. به طور معمول، هزینه‌های زندگی روزمره در آرژانتین حدود 60٪ کمتر از هزینه‌ای است که در ایالات متحده با مراقبت‌های بهداشتی می‌پردازید، این تفاوت مقرون به صرفه حتی چشمگیرتر است. یک قرار ملاقات استاندارد با یک پزشک عمومی، متخصص یا دندانپزشک در آرژانتین ممکن است کمتر از 20 دلار هزینه داشته باشد و مهاجران به زودی متوجه می‌شوند که اکثر درمان‌های دندان در نهایت حدود یک چهارم قیمت ایالات متحده هزینه دارند.

بدیهی است که سطح مراقبتی که در نهایت با آن مواجه می‌شوید به سن، سابقه پزشکی، بودجه و نیازهای فردی شما بستگی دارد. توجه داشته باشید که همه سیاست‌های بهداشتی خصوصی در آرژانتین شما را برای کل کشور پوشش نمی‌دهد - برخی از آنها می‌توانند کاملاً محلی باشند.

Medicus، Galeno، Omint و OSDE تنها تعدادی از بیمه‌های درمانی آرژانتینی هستند که با خارجی‌ها سروکار داشتند.

 

بسیاری از پزشکان و متخصصان آرژانتینی در خارج از کشور آموزش دیده‌اند و پیدا کردن یک پزشک انگلیسی زبان برای شما سخت نخواهد بود. بیش از 5000 بیمارستان در آرژانتین وجود دارد و حدود 70 درصد آنها خصوصی هستند. برخی از بیمارستان‌های محبوب‌تر برای خارجی‌ها در بوئنوس آیرس عبارتند از: بیمارستان بریتانیا، بیمارستان ایتالیایی و بیمارستان آلمان. مراکز پزشکی سوئیس این شهر نیز استاندارد بالایی از مراقبت را ارائه می‌کنند و قیمت‌های متناسبی نیز دارند.

 

مراقبت های بعد از زایمان در آرژانتین:

پس از زایمان، همه مادران یک دفترچه بهداشتی به نام Libreta Sanitaria Materno-Infantil دریافت خواهند کرد. این دفترچه حاوی تمام اطلاعات مربوط به تولد مانند روش زایمان، قد و وزن نوزاد و غیره است. این کتابچه هر زمان که فرزند شما نیاز به مراجعه به پزشک داشته باشد، تا زمانی که به سن 12 سالگی برسد قابل استناد است. اطلاعات به مرور زمان به دفترچه اضافه می‌شود، مانند هر واکسنی که فرزند شما دریافت می‌کند.

معاینات سلامت قبل از تولد یا قبل از زایمان معمولاً بین چهار تا شش هفته پس از تولد انجام می‌شود. یک سرویس بهداشتی رایگان توسط مراکز عمومی به نام Programa Materno Infantil وجود دارد که معاینات رایگان را برای زنان باردار، زنان پس از زایمان و برای کودکان تا سن 5 سال فراهم می‌کند.

نوزادان متولد شده در آرژانتین به چه واکسن‌هایی نیاز دارند؟

نوزادان تازه متولد شده در آرژانتین علیه هپاتیت B و سل واکسینه می‌شوند. دولت یک تقویم واکسیناسیون ارائه می‌کند، و در آن همه واکسیناسیون‌های لازم برای کودک شما، و همچنین سنی که باید به او داده شود و اطلاعات دوز مربوطه توضیح می‌دهد.

ثبت تولد نوزاد در آرژانتین

تولد در آرژانتین باید ظرف 40 روز ثبت شود. ثبت تولد نوزادتان را می‌توان بلافاصله پس از تولد در بیمارستان انجام داد (اگر تمام مدارک صحیح را به همراه داشته باشید)، یا می‌توان آن را به صورت گذشته در یک دوره 40 روزه در دفتر ثبت (Registro Civil) انجام داد. اگر مدارک شما نیاز به ترجمه دارد، باید مطمئن شوید که این کار از قبل برای ثبت نام نوزادتان انجام شده است.

  اطلاعات به صورت کلی

قیمت متوسط زایمان در کلینیک خصوصی آرژانتین حدود 4000 دلار است، اما برای سزارین، برای مثال، تقریباً 1000 دلار دیگر هزینه خواهد داشت.

ویزای توریستی معمولاً 14 روزه است ولی بعد ازینکه وارد خاک آرژانتین شدید تا 3 ماه یا بیشتر تمدید می‌شود.

مدت پروسه دریافت ویزای توریستی 40 روزه است.

خانم‌ها باردار باید برای این ویزا از هفته 30 تا 3 اقدام کنند

دولت آرژانتین در ابتدا به پدر ومادر یک اقامت دو ساله می‌دهد و بعد از دو سال پاسپورت می‌دهد.

ثبت نام تولد در آرژانتین رایگان است.

 مدارک مورد نیاز شامل:

 

• گواهی تولد پزشکی امضا شده و محضری (Certificado de Nacimiento)

• گذرنامه و فتوکپی اطلاعات بیومتریک پاسپورت والدین

• گواهی ازدواج والدین (در صورت وجود)

نام گذاری نوزادان در آرژانتین:

آیا در آرژانتین محدودیتی برای نامگذاری فرزندتان وجود دارد؟

در آرژانتین، یک لیست ملی از اسامی از پیش تأیید شده وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. این لیست بسیار گسترده است، اما ممکن است نام مورد نظر شما در آنجا نباشد. در این صورت امکان درخواست تجدیدنظر برای حق استفاده از نام دلخواه شما وجود دارد. تنها استثنائات این قانون برای والدینی است که دارای وضعیت دیپلماتیک هستند یا در سفارت کار می‌کنند.

شما می‌توانید برای دریافت انواع خدمات مهاجرتی به وبسایت دکتر مهاجرت یا صفحه اینستاگرام ما سر بزنید.

 

اخذ پاسپورت آرژانتین با به دنیا آوردن فرزند

ما همیشه سعی می کنیم تا بهترین پشتیبانی را برای شما داشته باشیم

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هرگونه مهاجرت و گرفتن راهنمایی و مشاوره با متخصصین سایت دکتر مهاجرت از طریق راههای ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

٠٩٠٥٨٣٩٧٢١٤ و یا با ایمیل ما در تماس باشید info@doctormohajerat.com

image
image
image
image